Dag 1,2,3 in HKG. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Dag 1,2,3 in HKG. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Dag 1,2,3 in HKG.

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

20 Januari 2017 | Hong Kong, Hong Kong

17/18 januari

Dus, daar ga ik weer, zonder stickers dit keer. Iets korter, met een gezin blijvend in koud Hillegom. Dat was het minste van de reis.

...op Schiphol nog snel een boek gekocht en koffie bij Starbucks en met gezonde spanning stap ik in het vliegtuig. Het blijft geweldig dat vliegen. Alles gaat op tijd, klokslag 12:45 rijdt het vliegtuig weg van de slurf.
De vlucht ging goed, niks op aan te merken en het vliegtuig voedsel laat ik mij goed smaken. Heerlijk! Het vliegtuig komt alleen 20 minuten later aan.
Ik zit naast een vent uit Hoek van Holland die naar zijn zoon gaat, die dan weer in Cebu woont en werkt. Hij moet dus overstappen.
Ik kijk twee films over de gehele tijd en probeer te slapen af en toe. Dat gaat behoorlijk kut eigenlijk. Wel 1 uur. Tijd zat om na te denken als, waarom zit er altijd zo'n klein gaatje onderaan het raam van t vliegtuig en over clowns op vliegtuigvleugels.

Aangekomen in HKG, dan alweer 18 januari 7:20, tas halen en hup, door de douane. Ik wilde vast contanten pinnen, maar achteraf stond mijn pas nog op Europa modus. Bedankt luchthaven-WIFI, ABN-app en Manja, die dat mij wist te vertellen. Kon ik het op 'wereld' zetten terplekke. In Nederland was het pas 0:30, dus even bellen dat ik veilig ben geland.
Klein uurtje met de bus naar het centrum, waar ik rond 9 uur 's ochtends aankwam. Hostel (Yesinn, Causeway bay) zo gevonden, wat gaat het goed. Maar het kan niet goed blijven gaan, mag pas om 14:00 inchecken. Dus tas gedumpd en bekaf de stad in gegaan. Ik had toch best even een dutje willen doen. Mij echt de tyfus gelopen, de weg kwijt raken en nog meer kwijt raken in een enorm winkelcentrum. Wat is het hier groot en vind ik, overweldigend. Ik heb meer grote steden mogen ervaren, maar misschien ligt het gewoon aan die Chinezen.
In iedergeval, daar gelijk souvenier 1 gekocht. Thee voor Manja. Was ik daar gelijk klaar mee.
Tegen de tijd dat het 15:30 was, was ik weer bij t hostel. Helemaal prak ingechecked, tas geparkeerd, gedouched en gaan slapen voor een uur of drie.
Toen ik wakker werd maar eens bedenken hoe ik de avond ga vullen en mijn buik.
Achter het hostel zit een straatje en daar zitten een aantal restaurants, waar ik ramen (noodles) heb gegeten. Dat was een flinke hap. Iets met kip ook. Nu kon ik weer verder met leven en ben naar The Peak gegaan. Met de metro en lopend zoeken en dus ook gevonden naar boven gegaan. Met de tram. Het was wat bewolkt boven en flink frisser, maar het uitzicht was er niet veel minder om. 'Klik', een toeristen foto.
Daarna weer terug en gaan slapen. Moe!

19 januari.

Ik had lang geslapen, wel 9 1/2 uur. Dat deed me goed. Opgestaan, gedouched, ik voelde vet aan van t zweten de avond ervoor van dat geloop. Het is toch zo'n 19C. Vele malen beter dan in Nederland.

Het plan van deze dag was om een route te lopen uit zo'n 100% boekje, over Hong Kong uiteraard. Ik had als ontbijt echt een ranzig broodje gekocht. Van buiten zag het er lekker uit, maar van binnen niet. Toch heb ik m opgegeten.
Wat een dag weer. Ik heb me weer suf gelopen. Ondanks een route met kaart ging het helemaal fout op een gegeven moment. Maar ja, op een gegeven moment ook weer goed natuurlijk. Ik had een thee zaakje gevonden. Theaka, waar ik Matcha met melk en nog iets had gedronken en daarbij een groene thee cheese cake. Lekker op t bankje buiten naar binnen gewerkt. Mijn voeten waren toen al aardig op. Maar geef nooit op, ik bul mezelf gewoon verder af. Ik was pas op de helft namelijk.
Nou ja, ik ben uiteindelijk in Kennedytown belandt. Een wijk van Hong Kong. Het was hier wat aangenamer, rustiger. Fijn.
Uit het boekje ben ik hier ook op zoek gegaan naar een restaurantje, Fish & Chicks genaamd. Ik had daar fish and chips genomen, alleen hier mag je de vis zelf uitzoeken van de kaart. Ik nam de zeebaars. Lekkerbekje zeebaars dus, met patat.
Dit was al een wat plezierigere dag dan de dag ervoor.

20 januari.

Jezus, wat een klote nacht. Om 2:00 gaan er twee aziaatachtige personen in plastic rommelen en douchen (lekker roggelen, het is ensuite, dus je kan alles horen) en dingen met hun tas doen. Ik dacht eerst, die hebben een vroege vlucht, maar daarna gingen ze slapen. Idioten. Nou, ik slapen, volgende ochtend 8:30, zelfde ritueel. Sterf effe. En daarna nog een of andere oostblokker met hetzelfde idee. Homo. Je zit in een hostel, waar je met meerdere slaapt, maar beetje respect naar slapende mensen, als ik o.a.

Opgestaan uiteindelijk, ochtend ritueel en naar Victoria Park gelopen. Onderweg nog bij de Wellcome geweest (supermarkt hier) en wat ranzige ijsthee uit een flesje en fruit gekocht.
Park was best geinig eigenlijk. Joggende, Tai Chi-ende, tennissende mensen. En speelende kinderen, dat was wel minder dan. Maar het zag er wel gezellig uit (behalve die kinderen, alleen Indi is leuk).

Metro genomen naar station Central. Ik wilde een camera kopen voor onderwater. Zonde van de tijd daar. Niks gehaald.
Ander plan, boekje 100% erbij. Ik ben naar de wijk Sui Kung geweest. Uurtje rijden met de metro en de lokale bus. Wat een avontuur is dat. Lekker alles zelf uitzoeken, dat vind ik nou o.a. zo leuk van reizen.
Ik vond dit een erg leuke wijk, erg rustig. Hier schijnen veel ouderen en expats te wonen. Het is een buitenwijk van Hong Kong, maar het lijkt op een dorpje. Je hebt hier ook veel vis restaurants, bakken vol levend zeevoedsel. Lekker om te zien, maar vast niet fijn voor die dieren.
(De dag ervoor liep ik ook op een markt, wat er niet al te diervriendelijk uitzag. Nog levende vissen die happen naar water. Ze liggen namelijk gewoon op te drogen in een bak.)
Ik heb hier overigens niets gegeten, alleen koffie gedronken ergens.
Ik ben terug gegaan. Ik wilde nog steeds een camera kopen, wat uiteindelijk gelukt is, voor wel een aantal tientjes duurder dan in Nederland. Fuck :(
s' Avonds Dim Sum gegeten bij Dim Dim Sum. Dit wilde ik toch echt doen nu ik toch in China ben.

En nu tik ik dit blog weer. Ik heb al voorbereidt voor morgen wat inpakken betreft, want ik moet om 4:30 de deur uit voor mijn vlucht van 8:25. Ik wil namelijk niet zo aso zijn en iedereen niet proberen wakker te maken. Ik heb alvast mijn onderbroek voor morgen aan. Zo had ik ook twee dagen mijn onderbroek aan vanaf de eerste dag. En toch valt de stank mee.

Zo, deel 1.

Dag hoor...

  • 20 Januari 2017 - 20:02

    Manja:

    Trek eens een schone onderbroek aan joh!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 24586

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: