Mijn eerste hostel - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Mijn eerste hostel - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste hostel

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

15 September 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Goedemorgen!
Het is inmiddels met Nederland 9 uur tijdsverschil. Weer was ik vroeg wakker, zelfs na een paar Southern Comforts gisteravond.

Maandag 13 september.
Mijn laatste avond in DC zijn we nog uit eten geweest. Met z'n drieen hebben we een seafood restaurant uitgekozen in oldtown Alexandria. Het was The Wharf. Ik moet zeggen dat ik niet zo vaak zo goed gegeten heb. Ik had scallops en lobster genomen, met een laagje kaas eroverheen. En als voorgerecht gebakken oester in kruidenboter/saus. Zeer goed.
Na dit alles toch vroeg naar bed, want ik moest 4 uur 's ochtend weer opstaan om het vliegtuig te halen die om 8:20 zou vertrekken.

Dinsdag 14 september.
Na kort afscheid genomen te hebben, want we zien elkaar de volgende keer wel weer, ingechecked. Alles ging prima, ik had nog tijd over en heb ergens een droge sandwich gescoord. Best wel slecht en nog duur ook.
De vlucht naar SF duurde langer dan ik dacht, bijna 6 uur. Ik zat naast iemand die zei dat ik SF geweldig zou vinden. Ongetwijveld!
Met een route beschrijving van 't hostel met de BART (soort trein) naar het centrum gegaan. Overal waar je langs reed zag het er zo totaal anders uit dan in het oosten. Amerikaans X mediteraans, zoiets. Licht gekleurde huizen en de bomen zien er ook een beetje zo uit. In het centrum staan palmbomen.
Maar goed, aangekomen op het station Montgomery ST. omhoog gelopen. En daar sta je dan met je backpack en nog een rugzak midden in downtown SF. Ik heb maar gevraagd waar ik zijn moest, de straten zijn nogal lang. Maar echt vet hier! Ik had het hostel ook zo gevonden en met een vriendelijk welkom lieten ze mijn kamer zien. Eigenlijk onze kamer. Ik slaap met een amerikaan, duitser, en een zwitserse in iedergeval. In totaal zijn er 6 bedden op 1 kamer.
Ben zelf gelijk de deur uit gegaan om te eten, had ik nog niet gedaan sinds 4 uur.
Later die middag met die duitser nog bij een chinees restaurant gegeten. In ChinaTown mijn eerste Banksy gezien. Zoek maar op internet als je niet weet wie het is.
's Avonds zijn we met een aantal van het hostel naar een cafe geweest, waarvan ik de naam niet meer weet. Omdat ik zo weinig gegeten had voelde ik 'm al snel hangen. Tegen 2 uur gaan slapen en nu zit ik hier dit blog te tikken om 10:45. Ben al buiten geweest om wat ontbijt te halen en weer een halve liter thee. En ik ga zo denk ik een fiets huren voor een paar dagen om de stad te bekijken.

Dit was 'm weer voor nu. Over een paar dagen weer een update vanuit SF denk ik en anders de Cook Islands. Daar heb ik pas zin in!

  • 16 September 2010 - 02:14

    TiMBO:

    Yoyo!

    Goed te horen dat alles goed is gegaan. Lachen met z'n 4en op een kamer als ik het goed begrijp? En DAMN je hebt gewoon een Banksy gezien.. Ik ben jaloers. Nou, ik hoop snel weer wat te horen en de groeten van Helene en mijzelf. SPATER!

  • 16 September 2010 - 11:14

    Hallo:

    leuk al je berichtjes zo blijvenwe toch een beetje op de hoogte wat je allemaal doet op je reizen.
    Groetjes en tot het volgende bericht.
    p en m

  • 16 September 2010 - 12:08

    Ineke En Gerard:

    Weer genoten van je belevenissen. Veel plezier in SF en tot de volgende keer.

  • 17 September 2010 - 14:28

    Solex :

    wel helm op de fiets:}

  • 18 September 2010 - 12:29

    Chef:

    Aight vette shit! Banksy ik lees dat jeje osso gevonden hebt ;) nu de rest nog he ;) haha! Leuk dat je zo die hook up kan leggen in hostels toch!? Succes weer verder ouwe! Jooo

  • 18 September 2010 - 19:42

    Hoi:

    goede vlucht naar cooke Islands. gr p en m

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 24728

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: