Dope stories (Laatste verhaal). - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Dope stories (Laatste verhaal). - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Dope stories (Laatste verhaal).

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

16 Februari 2011 | Singapore, Singapore

Maandag 14 februari
Ik had deze dag een mooie tijd om het vliegtuig te halen, 12:40. Dan hoef je niet te vroeg op in ieder geval. Ik ben om 9:00 vertrokken naar het vliegveld waarvan ik de weg nu wel weet. Ik heb zo vaak de skytrain genomen.
Op het station draaide ze 'Dust in the wind' van Kansas, fijn, ik weet wel dat ik naar huis mag. Zo leuk is dat niet.
Het hele check-in gebeuren ging prima en ik had nog wat tijd over om geld te wisselen nadat ik wat had ontbeten. Daarna naar de paspoort contole voor een nieuwe stempel.
De vlucht duurde ongeveer 2 1/2 uur. Ik zat weer lekker bij het raampje zodat ik naar buiten kon staren en heb ook een film gekeken, Due Date. Ik kon 'm helaas niet afkijken, we waren er alweer.
Ook nu ging het weer vlot, alleen moest ik mijn nep Leatherman uit mijn tas halen, omdat ze zeker wilde weten wat voor metalen ding het was, maar het was goed.
Ik moest nu uitzoeken waar ik heen moest. Ik had zo voor het einde van m'n reis maar weer wat geboekt omdat ik toch nog wel wat later zou aankomen. Dat werd zo rond 18:00 uur. Ik moest vanaf het vliegveld met de metro naar ChinaTown. Het is allemaal duidelijk aangegeven, alleen moet je wel 2 keer overstappen. Het is gewoon even wennen. Het viel me op dat ik nu ook een keer lang was, langer dan de gemiddelde Aziaat. Ik had er nog nooit echt op gelet, maar nu zo voor het eerst in de metro viel het me op. En dat na 4 maanden Azie.
Ik had het hostel zo gevonden. Het hete Pillows & Toast en ik heb uiteraard weer een dorm genomen. Ik ben gaan douchen en daarna even wezen kijken in de gemeenschappelijke ruimte wat er te doen valt. Ik had ook m'n LP gepakt, zodat ik daar een beetje in kon kijken wat er hier zoal te doen valt. In deze ruimte zaten ook wat Hollanders die ik later buiten heb aangesproken toen ik zelf naar buiten ging. Zij waren aan het roken, gewoon sigaretten, je snapt wel. Ik vroeg wat er hier te doen was, maar zij waren er ook pas een dag en wisten het ook niet helemaal. Zij zouden in ieder geval de volgende ochtend vertrekken naar Maleisie, als ze eerst een ticket hadden geboekt. Dat moesten ze nog doen en ik ben meegelopen. Na dit zijn we naar eten gaan zoeken en daarna, eigenlijk tegelijk, bier drinken. Ja, ik ook weer. Alles is hier echt duur, ook bier, zeker als je net uit Thailand komt. Je geeft hier makkelijk 50 euro uit per dag als je wat leuks wilt doen.
We zijn nog naar een bar geweest en daarna hebben we maar bij de 7 Eleven (wat ga ik die missen) nog wat bier gehaald. Ik had een of ander ranzig mix drankje, want ik was het bier wel weer zat. We zijn het boven in het hostel in de gemeenschappelijke ruimte gaan opdrinken. Nou moet je na 11 uur stiller zijn, maar we begonnen het wel te voelen en waren wel luidruchtig. Ik denk dat daarom mensen die er zaten het ergens anders gingen opzoeken. Later afscheid genomen en ben gaan slapen.
15 februari
Vandaag wilde ik wel eens kijken wat er te doen was in het centrum waar alle winkels zijn. Dit is Orchard Road en heb de metro er naartoe genomen. Toen ik erover liep zag ik alleen maar dure winkels die weer in shoppingmalls zitten. Voor de gemiddelde mens niet te betalen. Natuurlijk waren er ook andere winkels en ik ging opzoek naar sportschoenen en naar Ben Sherman. Maar ik heb het allemaal maar laten zitten aangezien ik ook nog naar London moet. Heb dus alleen gewindowshopt.
Je ziet dat Singapore het een stuk beter doet dan andere Aziatische landen die ik tot nu toe heb bezocht. Geen bedelaars (dat zal wel niet mogen), geen misvormde mensen, duurdere auto's, enz.
's Avonds ben ik naar de Night Safari gegaan. Best leuk. Je rijdt met een tram door het park, in het donker natuurlijk en zo zie je hoe dieren 's nachts leven. Nou eigenlijk wat ik heb gezien deden ze hetzelfde als overdag. Ik was hierdoor laat terug en heb daarna niks meer gedaan. Ik had me wel vermaakt.
16 februari
Een of andere eikel had z'n alarm gezet en sliep er dwars doorheen. Ik hoop dat hij ergens heel erg te laat voor kwam. Ik werd er wel wakker van en bleef wakker, wat mijn de gelegenheid gaf om er maar uit te gaan. Het was ook rond 9:00, dus zo vroeg was het niet en ik had nog wat plannen voor vandaag. Ben wat rond wezen rijden met de metro naar Little India, waar ik ook heb gegeten. Ik heb weer rond gelopen in malls, waar je dood moe van word en ben uiteindelijk belandt bij Marina Bay. Hier staan allemaal wolkenkrabbers en ik was vergeten dat de jeugd spelen hier zijn gehouden. Je zag nog steeds de tribune. Ik vond de achitecteur erg mooi hier. Wel heel modern natuurlijk, maar het ziet er allemaal heel gelikt uit. Je hebt hier ook het Sands Skypark. Het is iets van 55 verdiepingen in een wat krom gebouw met bovenop het park. Ik had een missie. Je kan naar boven door gewoon een kaartje te halen, maar dat wist ik zogenaamd niet toen ik al in de lift stond. Ben er gewoon ingegaan met andere mensen. Mensen die in het hotel (dat zit er ook en een casino) slapen hebben allemaal een pasje zodat de lift werkt en zo ben ik naar boven gegaan. Wat een boef ben ik. Maar het hield op op de 55ste verdieping. Daar stonden 2 gasten die vertelde dat Nokia de hele bovenverdieping had afgehuurd. Ik mocht wel wat foto's achter het raam maken. Ook goed.
Terug in naar het hostel, inpakken voor de volgende dag voor de vlucht richting Europa. Echt, dit zuigt! Ik moet ook de metro van 6 uur 's ochtends hebben, wat ik niet zo aangenaam vind. Het wordt een vlucht van zeker 14 uur. Maar dat vind ik niet erg, ik vind het jammer dat hij de verkeerde kant op gaat.
Ik denk dan maar dat dit ook m'n laatste blog wordt, want ik ga nu alleen nog naar London en dat kan ik binnenkort al vertellen.
Ik heb echt een vette tijd gehad en veel mensen leren kennen waarvan ik sommige nooit meer zal zien, maar die vrienden waren voor een dag of soms zelfs iets langer. Alles wat je soms mag horen van andere nationaliteiten zijn vooroordelen. Als je reist maakt het geen fuck uit waar je vandaan komt. Iedereen is relaxed. Ik heb ondanks dat ik gestopt was met veel mensen lekker gerookt (in het buitenland nogwel).
Ik heb goede of opmerkelijke gesprekken gehad. Ik weet nu dat het vliegtuigongeluk van Air France een doofpot affaire is (leg ik nog wel uit).
Ik heb ontzettend veel bier gedronken. Meer dan in heel m'n leven. Je kan me van alles wijs maken, maar je kan het niet leren drinken. Het blijft vies, maar wel goedkoper.
Ik weet nu ook dat RedBull een Thaise 'vinding' is.
Ik heb geen wc papier gebruikt, maar me anus afgespoelt met een sproeier, wat de normale gang van zaken is hier in Azie.
Ik heb in een bed met bedbugs geslapen, zodat ik onder de bulten zat.
Ik heb scooter gereden en wel 110 Km p/u, maar meestal 80. Dus men kan nu zijn scooter aan me uitlenen, omdat ik nu vet goed ben. Ook heb ik altijd links gereden en ook nog een keer in een gare Suzuki Jimny en niet in beschaafd Engeland bijvoorbeeld, maar in Indonesie. Nu ben ik heer en meester achter het stuur.
Verder ben ik op de tegenvallende Fullmoon Party geweest en heb ik heb de hoogste berg van Bali beklommen. Dat was erg mooi, ook zonder de zonsopkomst.
Ik heb m'n culinaire smaak uitgebreid door een vogelspin te eten en ben voor het eerst bij een Etiopisch en Indiaans restaurant geweest. Eten uit India is lekker.
Maar het fijnste op vakantie is dat je kan zwemmen, wat ik op de mooiste stranden heb gedaan. Ik hoop dat ik ooit nog naar een strand in de Stille Oceaan kan, want daar was het 't mooist. Daarnaast, op de Cook Islands heb ik de mooiste volle maan gezien. Ik heb proberen te filmen en te fotograferen, maar het lukte niet. Net geen licht genoeg. Het maanlicht was net of er podiumlampen zacht aan stonden. Een soort surrealistisch licht op een set van een film ofzo. Daardoor had het heldere water en het witte zand een bijzondere kleur, maar ook de wolken aan de horizon zag je zeer goed in het donker.
Sommige dingen heb ik daarom niet gefotografeerd, of gefilmd, omdat het niet te filmen is. Soms kan je het alleen meemaken.
Ik had het idee om hierna plannen te maken en andere dingen te doen. Ik wilde gewoon deze ene grote reis maken, want anders wist ik niet wanneer dat ooit zou gebeuren. Nu of nooit en daarna weer gewone dingen doen. Dit pakken ze niet meer af en daar moet ik genoegen mee nemen. Gewoon 1 keer proberen en daarna nooit meer.
Maar ik heb ervan geproeft en ik wil meer! Een dikke injectiespuit met nieuwe reisverhalen...

Tot snel...

• 16 Februari 2011 - 16:25

EDE:

Een hele goede vlucht naar huis en tot snel kusjes van je ouders.xxxxxx

• 16 Februari 2011 - 18:40

SOLEX:

fijne vlucht naar huis jongen en echt goed laatste verslag tot snel