Weer naar het strand - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Weer naar het strand - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Weer naar het strand

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

22 Januari 2011 | Cambodja, Preah Seihanouk

Donderdag 13 januari

Ik heb afgesproken met een tuktuk chauffeur de avond ervoor dat hij me naar de busterminal mag brengen. We spreken ergens in de ochtend af (weet de tijd niet meer) en hij staat optijd klaar. De busrit duurt iets van 4 uur en ik kom ergens in de middag aan. Iedereen word afgezet bij de busterminal van Sihanoukville waar de tuktuk maffia alweer staat te wachten en er worden tegelijk flyers uitgedeeld van hostels/guesthouses. Ik kies voor de eerste de beste flyer en dat is Monkey Republic. Of ze nog plaats hebben is nog de vraag, ondanks het flyeren.
Daar aangekomen vraag ik om de dorm en ik heb geluk, er is nog een bed over. Nog beter is dat het 't onderste bed is, kan je liggend altijd bij je spullen. Tot nu toe nog maar een keer boven hoeven slapen tijdens mijn reis. Ik praat wat met een Austalier en een Engelse kerel (Ben) die hier ook liggen en ik maak het bed het mijne, door al m'n zooi erop te gooien en trek in de wc m'n zwembroek aan en ga direct naar het strand.
Bij de eerste strandtent ga ik liggen op een strandbed, wat allemaal gratis is, als je maar iets besteld. Ik probeer verder te lezen in m'n boek waar ik al mee bezig ben sinds Koh Phangan, maar ik krijg het niet uit, omdat ik 's avonds op de een of andere manier geen tijd heb om te lezen. Ik begin net met lezen en ineens hoor ik HE! Staat Erick ineens weer met 2 andere gasten, Berend (NL) en Danny (GB). Zij gaan iets verderop liggen en ik ga mee. We blijven de hele middag op het strand en we hebben natuurlijk nog het een en ander te vertellen. Voor morgen plannen we een boottrip naar 1 van de eilanden. Dan gaan we snorkelen en BBQ-en op het eiland.

's Avonds gaan we weer zuipen, natuurlijk. We gaan naar JJ's, waar ik de rest van de week steeds meer een hekel aan krijg. Ik ga iets vroeger dan de rest naar huis en 's nachts om 5 uur word ik wakker. Eerst dacht ik dat het door de alcohol kwam, maar nee. Ik ben GVD weer ziek. Lekker zitten kotsen op dat tijdstip en later in de ochtend ben ik behoorlijk beroerd. Maar het vervelendste is dat ik weer diaree heb. Lekker uit me kont plassen.

14 januari
De boottocht vandaag. Fijn. Erick vraagt nog of dit wel verstandig is, maar ik wil mee. Ik ga niet de hele dag dood op bed liggen. Toch voel ik me redelijk klote, maar ik ben toch wel gaan snorkelen. Maar met alles wat ik doe ben ik snel uitgeput. Als we aanmeren op het eiland lopen we een beetje rond. Paar gasten hebben daar boomhutten gemaakt en wonen hier geloof ik om het half jaar. Ik heb niet helemaal meer op zitten letten. Maar goed, we gingen uiteindelijk BBQ-en. Lekker, een vissteak. Normaal in gezonde staat tenminste. Ik heb bijna niks gegeten en heb bijna alleen maar gelegen en een beetje geslapen. Ik heb na die powernap nog effe meegedaan met een voetbal in beweging houden. Daarna was ik weer prak en op de terugweg in de boot wilde ik niets liever dan dat we terug waren.
Nietemin hebben we nieuwe mensen leren kennen, waar ik dan deze dag weinig mee heb gepraat, want daar had ik totaal geen zin in.
Wat hebben we 's avonds ook alweer gedaan?

15 januari
Nog steeds volwaardig diaree. Ik heb een scooter gehuurd, maar er weinig mee gedaan. Ik heb een deel van de dag liggen slapen. Ben nog wel even mee geweest in de avond naar JJ's, maar ik kan bijna niks naar binnen werken, dan behalve de gratis drankjes die je tegen inlevering van de flyer krijgt. Snel weer naar bed.

16 januari
Vandaag hetzelfde, maar begin me toch al wel iets beter te voelen. We liggen de hele dag op het strand. Amy en Andrew zijn voor het laatst vandaag en we gaan 's avonds met z'n alle weer naar JJ's. Iedereen is een partij zat aan het worden, maar voor mij smaakt het nog steeds niet en dat is jammer. Voor mij is het toch al wel jammer, want ik kan die kutmzuiek hier niet uitstaan. Ik moet aan sommige uitleggen waarom ik hier letterlijk niet vrolijk van kan kijken. Als ik al die mongolen hier uit hun plaat zie gaan op jaren 2000 r&b en hip-hop, moet ik me toch nader verklaren. "Drink some more, go with the flow", word er tegen me gezegd. Eigenlijk word er gewoon gezegd "Doe gezellig mee". Krijg de tering, ik wil helemaal niet gezellig mee doen. Dit is gewoon kut! Ik ga hier niet op bewegen omdat het gezellig of leuk is. Op de flyer staat dat ze ook house draaien, maar dit is geen house en wat ze daarnaast draaien ook niet. (Het oude gabber gevoel zit nog diep, bedenk ik me en daarover valt ook niet over smaak te twisten.) Hier staan ze allemaal te zuipen en te dansen omdat het leuk is. Of ze hebben gewoon een slechte smaak. Je moet dansen omdat je muziek vet, geweldig, prachtig, of wat dan ook vind en deze muziek is geen van alle. En ineens bedenk ik me dat alcohol op een plek als deze saai is. Probeer eens wat anders.

Nee hoor, ik ben geen ouwe lul. De test zegt gewoon dat ik een pessimist ben.

17 januari
De laatste dag voor Danny.
De hele dag op het strand gelegen. Je kan hier wel een van de mooiste zonsondergangen bekijken wat mij betreft. Jammer dat ik steeds m'n camera niet bij me heb. De zon is zo groot. Zo perfect roze/rood en rond. Ziet er allemaal erg vakantie uit.
In de avond gaan we meedoen met een quiz in een Austalische bar. We vormen een goed team en iedereen weet wel wat. Van de 13 teams worden wij 4e. Niet slecht. Erick heeft de naam bedacht, High Five Buckets. We hebben hier niets anders gedaan dan "High Five" en buckets drinken. Tenminste, die buckets hebben zij gedronken. Ik dacht nog aan de Death Babies, maar ik vergat de geschiedenis hier en bovendien zijn zij 'ons' niet gewend (ik doel op onze vrienden club uit Ede). Ze kijken me verbaasd aan, WTF!? Ja, is grappig toch...?

18 januari
Laatste dag voor Fiona en Clint en Danny vertrekt in de avond. Voor mij trouwens ook, ik heb een busticket voor Koh Chang, Thailand gehaald. Ja, ik ga weer terug naar de buren.
We gaan op het strand liggen, de hele dag en we besluiten om 's avonds naar de bioscoop te gaan. We gaan kijken naar The Green Hornet. Dit is echt de beste bios ooit. Je mag Blowen/roken, je eigen drinken meenemen en volgens mij mag je op zolder nog liggen neuken ook. Dat verzin ik, maar er liggen matrassen in plaats van stoelen. Op deze stoelen kan je in elke houding liggen/zitten. Perfect!
Na de film nemen we afscheid en zijn alleen Ben, Erick en ik nog over.
Ben is ook ziek geworden en die Australier uit de dorm heeft sinds hij hier is ook al diaree. Iedereen is uit z'n kont aan het sproeien. Wij denken dat het aan het gebottelde water ligt, maar wie zal het zeggen. Morgen ga ik weer naar Thailand, beetje rust voor m'n darmen hoop ik.



  • 23 Januari 2011 - 13:38

    Ikbenbezopen:

    Yo Jeoffrey! Tof die verhalen van je, ik heb er net een rits achter elkaar gelezen. Zo herkenbaar ook, de wc's zonder schijtpapier, de bedbugs, de (tegenvalllende) fullmoonparty, de tempelmoeheid, de tuktukmaffia (goed gevonden trouwens) met hun bezoekjes aan kleermakers. Maar goed te horen dat je ook een aardige alcoholist aan het worden bent, ik ben trots op je, reizen maakt je nou eenmaal een alcoholist! Zuipse voor het laatste stuk, ik ben jaloers!

  • 29 Januari 2011 - 20:00

    Chef:

    Dit is kut dit wil ik niet haha zo ken ik je weer maat! Gister ff creatief geweest met je bro @ whalhalla het was weer top ;) laterrrr

  • 30 Januari 2011 - 12:31

    Prutsmaster:

    oja, geef ons maar de schuld van jou zieke gedachtes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 24722

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: