Laatste dagen strand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Laatste dagen strand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Laatste dagen strand

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

13 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Maandag 7/10 februari

Ok, niet dat er geen strand is op Koh Samui, maar het weer was er niet echt naar. Dit is ook niet de reden dat ik vertrokken ben, maar het was gewoon weer tijd om verder te gaan. Zo voelt dat gewoon.
Phuket ligt aan de andere kant en is niet heel ver voor Thaise maatstaven.

Om 8:00 zou de boot vertrekken naar Surat Thani en ik was op tijd, net als de boot. Ik ben keurig afgezet door Barry en Ada en heb ze bedankt voor de tijd dat ik bij hun mocht blijven.
Op Surat Thani aangekomen werd iedereen verdeeld in bussen. Het was een VIP bus, een grote en we reden naar een restaurantje waar we weer een transfer hadden om met een mini-van verder naar Phuket te rijden. Nou hadden ze ons verteld dat we rond 11:30 zouden vertrekken en om 15:00 ongeveer in Phuket zouden zijn. Maar dit is Thailand en het begon al dat we daar 1 1/2 uur hebben gewacht na de officiele vertrektijd. We vertrekken dus om 13:00. Daarna was het echt heel krap in dat busje. Ik heb er nu vaker in gezeten, maar achterin is echt krap. Daarnaast kunnen ze ook niet atijd even fatsoenlijk snelwegen bouwen. Wat een oncomfortabel gehobbel hier. En trouwens, er waren ook wel eens drempels, maar dat maakte onze chauffeur niets uit. Gewoon gaan!
Uiteindelijk in Phuket moest iedereen nog een plek regelen. De meeste gingen naar Patong Beach, maar ik niet. Ik zat als laatste in het busje, ik ging naar Kata Beach wat iets zuidelijker ligt. Ik ben afgezet, want ik had wat adressen opgeschreven en heb de chauffeur bedankt.
Ik dacht dat ik wel makkelijk iets kon vinden, maar dat viel wel tegen. Alles zat vol, of ik moest volgende dag maar komen. Tja, ga niet op straat liggen. Ze waren wel behulpzaam en heb op aanwijzen nog wat gevonden, maar het was wel 1000 baht per nacht. En dat is veel! Maar ik had het wel gehad en wilde gewoon douchen en eten en wat rondlopen en daarna slapen. Het was ook inmiddels 18:00 toen ik wat had. Voor de volgende dag ga ik wel wat anders zoeken wat goedkoper is. De kamer was natuurlijk wel heel mooi. Airco, flatscreen, prima badkamer, goed bed.
Ik ben later wat gaan eten en heb vast in een internetcafe een vliegticket van AirAsia naar Bangkok geboekt. Ook heb ik een beetje naar andere hostels gekeken, vooral naar hostels met dorms. Gevonden!
De volgende dag ben ik met iemand van de staff die taxi speelde, want ik moest betalen, naar een andere plek gereden, weer iets naar het noorden. Karon beach was ik nu en ik had gekozen voor Pineapple Guesthouse. Ik had gebeld of ie nog plek had en dat had voor maar 200 baht. Dat scheeld.
Ik heb bij het boekingsbureau ernaast een scooter gehuurd en ben wat gaan rondrijden. Ook heb ik later natuurlijk op het strand gelegen en hier is het echt heet. Ook heb ik nu een indruk van Phuket en snap wel wat mensen er juist niet leuk aan vinden. Ikzelf ben nu rustigere, niet overbevolkte stranden gewend en dat heb je hier niet. Het zijn allemaal package-toeristen, dikke oude wijven die heeel bruin zijn, kinderen, dat soort dingen. Ik heb zelfs een oma topless zien rondlopen. Best wel sexy. Maar doordat ik een scooter had heb ik ook wel wat rustige plekjes gevonden en heb ik ook een boete gehad, omdt ik geen helm ophad. Koste 300 baht.
Ik wilde een mini-van bestellen die je naar het vliegveld brengt, dat is het goedkoopst, 250 baht, maar die waren alle tijden volgeboekt, dus moest ik een taxi nemen en die zijn hier duur. Maar ik had geen keus, ik moet toch die vlucht hebben. Dus heeft de vrouw van het boekingsbureau voor taxi gespeeld, tegen onkosten uiteraard, 650 baht.
Op het vliegveld ging het allemaal simpel. Inchecken, wachten, vliegen. In het vliegtuig, wat net niet helemaal volzat, had ik een stoel in het midden van een rij van 3. gelukkig bleef de plek bij het raam leeg en kon ik naar buiten staren, iets waar ik goed in ben. Beetje geslapen en geland in Bangkok. Terug naar hetzelfde hostel. Ik weet de weg inmiddels, want ik ga er voor de derde keer naar toe om m'n laatste dagen in Thailand te slijten.

Tja, ik besef me dat het nu echt niet lang meer duurt. Nu ik dit tik is het al de laatste dag hier in BKK en morgen vlieg ik naar Singapore. Vandaar zal ik het een na laatste blog posten denk ik... Lame!


  • 13 Februari 2011 - 21:05

    Ede:

    Je heb nu heel wat blogs geschreven en we vonden het heel leuk hoe je ze schreef en al de dingen die je allemaal beleefd hebt ook dat je heel wat mensen heb leren kennen op aldie reizen .
    misschien nog een blog en dan is het jammer af gelopen maar ieder geval is het reuze intersant geweest al die verhalen nog een paar fijne dagen daar.en tot gauw
    dikke knuffel en goede reis naar
    Holland.
    groetjes van uit de kantstate.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 24706

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: