Begin weekje Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Begin weekje Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Begin weekje Sydney

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

10 Oktober 2010 | Australië, Sydney

5 + 6 Oktober.

Als je effe niks opschrijft raak je het kwijt. Soms denk ik als ik wakker word, in welk land, of welke stad was ik ook alweer?

Ik ben nu nog in Auckland in dit verhaal,voor de duidelijkheid.
10am uitchecken, maar m'n tas mocht ik laten staan in S 'n S. Ik had dus alle tijd voor mezelf deze ochtend. Plan was om dvd te branden met foto/film en dus weer naar een internetcafe te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Heb er 2 uur gezeten. Met Maurice gechat via MSN en gekeken hoe ik bij mijn laatste overnachting in Auckland moest komen + ik moest een hostel in Sydney boeken.
Daarna tas opgehaald bij het hostel, de bus gepakt en naar de luchthaven gegaan. Van daaruit wilde ik een andere bus pakken naar Skyway Lodge, zoals ik de route op internet gevonden had. Ik stap de bus uit en wie zit daar, Cato, de Noor die ik ken van Rarotonga. Ik wist dat ie ook naar dit hostel wilde, maar ik dacht een dag later.
Hij was aan t wachten op die kerel van het hostel, ben z'n naam effe kwijt, die zou 'm ophalen. Goed idee dacht ik, dan kan ik ook vast mee rijden. Dat kon, retour, allebei 2X 5 dollar. Na aankomst zijn we wezen lunchen bij een Indiaans restaurant.
Ik vond dit hostel leuker dan die andere twee bij elkaar. Kleiner, sneller contact, al begint het altijd met de standaard vragen; waar kom je vandaan, waar ben je geweest, enz, enz...
s'Avonds heb ik weer mijn vieze pasta gerecht gemaakt en niet helemaal opgegeten.
Weer later zijn we nog alcohol wezen halen. Ik weer Smirnoff Ice Black. Best gek, op de Cook Islands was ie 5,6% en hier 7% alcohol. (En ik weet intussen dat ie in Sydney 6,5% is).
Ik had er 4 en heb ze gedeeld met een OZ. Iedereen moest vroeg op, dus heb ze daarom maar niet allemaal opgedronken. Ik moest om 6 uur op, want het vliegtuig vertok om 9:00.
Cato moest nog eerder op, 's ochtend weer doei gezegd, met me slaaphoofd.
Om het gehele verhaal tot Sydney kort te houden, het ging allemaal prima.

In Sydney door de douane ging allemaal heel snel. Niet zoals je altijd op tv ziet.
Ik wilde met de bus, maar dat werd de trein. Ik moet zeggen dat ik het weer snel gevonden had. Nee, zo moeilijk is het niet(ben benieuwd in Azie).
Sleutel gekregen, had ik weer een kamer voor mezelf. Eerst maar boodschappen doen dan, vanavond maar weer eens koken. Bij terugkomst zaten er twee duitsers op m'n kamer. Ze zitten ook werkelijk overal. Volgens mij doen ze het weer, taking over the world. Ikwas wel de eerste Nederlander in dit hostel tegengekomen buiten de luchthavens om. Hij ging alleen en ik kwam net.
Na het eten ben ik de stad ingegaan, naar de Skytower. Die hadden ze verstopt.Ik had een kaartje bij me, maar kon m niet vinden. Ik wist zeker dat het hier moest zijn, maar ik zag 'm niet. Zo'n hoog gebouw... Maar heb 'm gevonden, stond ie achter een ander hoog gebouw verstopt. Gekkie. Het was ook weer belachelijk duur om even boven te kijken. 25 dollar. Het is wel mooi boven, maar het je bent toch wel snel uitgekeken. Ik ben hierna winkels gaan bekijken om te weten waar wat zat. Ben Sherman had ik in ieder geval gevonden!
Bij terugkomst heb ik gekookt waar ik normaal zo'n hekel aan heb. Aardappel met erwt en peen en schnitzel. Ook afgewast natuurlijk, maar die theedoeken drogen overal net zo goed af als een nieuwe handdoek.
Ik vond Sydney op het eerste gezicht al een veel leukere stad dan Auckland. Op de een of andere manier is de sfeer beter. Auckland ligt verkeerd, zal wel met aardstralen te maken hebben. Feng Shui.
Ik heb hier sowieso maar meteen voor 3 dagen geboekt. Als er alsnog geen reet aan is, kan ik altijd nog vertrekken.

Mazzel.

  • 10 Oktober 2010 - 11:15

    Hoi:

    als je dit leest zal je wel in Indonesie zijn ben benieuwd hoe je het daar zal bevallen.Maar daar zal je ook wel veel dingen beleven.Pakketje is ook aangekomen dus best vlug van de cooke eilanden
    bedankt en de hartelijke groetjes P en M.

  • 10 Oktober 2010 - 12:15

    Gerard En Ineke:

    We genieten steeds weer van je verhalen en zouden er best bij willen zijn.Ook je foto's geven een goede indruk van de omgeving. Kaart ontvangen, dank! Prachtig.

    groeten G en I

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 24719

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: