The Blue Mountains tour - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu The Blue Mountains tour - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

The Blue Mountains tour

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

16 Oktober 2010 | Australië, Sydney

9 oktober alweer, precies een maand van huis.

Vandaag de tour. Het was de enige manier om in mijn korte verblijf in Australie wat van de natuur te zien. Ik zou op gehaald worden vlak bij mijn hostel. Ik had nog effe voordat de bus erwas, dus heb nog wat drinken gehaald. Toen ik naar de plek liep waar ik opgepikt zou worden stond er nog iemand. Dat was ook een Nederlander en hij zat nog in het zelfde hostel ook.
Het busje zat niet helemaal vol, ik denk dat we met een man of 8 waren. Weer van allerlei nationaliteiten door elkaar.
Als eerste gingen we kangoeroes bekijken. Maar niet voordat we ergens in een plaatsje koffie en thee hadden gedronken. En 'pie' hadden gegeten.
Er bestaan er in totaal 52. Dat wist ik niet, maar het zijn niet allemaal kangoeroes als wij kennen, maar stammen uit dezelfde familie. Dat zei Simon, de gids. De gene die wij hebben gezien kon je van heel dichtbij naderen. Ze zijn wel wild, maar gewend aan mensen. Ik moet zeggen dat de natuur, erg mooi is in Australie, dat was mijn eerste indruk. Het duurde ook zeker een uur voordat we Sydney uitwaren. Hierna gingen we door naar Flatrock, geloof ik. Ik heb niet alles opgeschreven, dus ik doe dit uit m'n hoofd, dagen later. Het is vlak, maar toch oneffen. Het is ook een hele steile klif naar beneden zonder hek. Ik denk dat het wel honderd meter kan zijn. Je kon het niet heel goed zien, er was ontzettend veel mist en dat was wel jammer. Hierna heeft ie ons gedropt en moesten we een pad volgen en dan kwamen we ergens uit, waarvan ik de naam niet meer weet. Je kreeg uiteindelijk uitzicht op een waterval. Deze waterval hebben we ook bezocht vanwaar hij begon. Erg mooi allemaal. Later heeft Simon ook nog ergens lunch gehaald in een of ander stadje waarvan ik ook de naam niet meer weet. Was hier niet begonnen met de snelweg aanleggen toen der tijd?? Hij heeft het verteld, maar ik weet het niet meer. Het uiteindelijke doel was natuurlijk The Three Sisters. Ik ga het niet uitleggen, maar het is een Aboriginal verhaal en daarom heten ze zo. Het is een rotsformatie met 3 punten. Het was ook nog steeds mistig en dus zag je nog steeds geen reet. In de tussen tijd zijn we nog naar Scenic World geweest, hier is het steilste treintje ter wereld, 52 procent omhoog. Je bevind je in een regenwoud, maar het is wel een andere vegetatie. Het is ook geen pretpark, wat de naam doet vermoeden, het zijn gewoon wandelpaden met twee kabelbanen en dat treintje. Terwijl we hier waren zag je de mist optrekken en kwamen toch de 3 zusters tevoorschijn. Het was een mooi plaatje om te zien.
Hier eindigde onze dag wel zo'n beetje, iedereen lag zowat te slapen in de bus op de terugweg, want het was ook wel een vermoeiende dag.
Bij terugkomst in het hostel kon ik gelijk verder met de planning voor Bali, want daar moest ik de volgende dag naar toe (dacht ik). Daarnaast moest ik ook nog m'n tas inpakken. Het was dus best een drukke dag, maar wel de moeite waard.

Ok, dag hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 24724

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: