Reis naar Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Reis naar Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Reis naar Bali

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

18 Oktober 2010 | Indonesië, Bali

Maandag 11 oktober.

Vroeg op, alweer. Had voor vandaag besloten om de Airport Shuttle Bus te nemen, wat qua geld weinig verschil maakt met de trein. De reis duurde ongeveer 45 minuten, zodat ik ruim optijd was op het vliegveld. Daar heb ik nog voor het inchecken op internet gekeken of ik mail terug had gekregen van het hotel dat ik vorige dag geboekt had, maar geen antwoord. Dan maar weer op de bonne voie? Ook hier was weer een stand met gratis internet, altijd handig.
Na de eerste check had ik de mazzel om nog een keer extra gecontroleerd te worden. Ik werd gefouilleerd en hij ging met zo'n apparaat over m'n handpalmen en door m'n tas. Daarna nam hij nog een soort monster, of iets van m'n tas en dat ging in de scanner. Ik denk, nou gaan we het hebben, dat gaat me veel tijd kosten. Ik bedoel, het blijft toch mijn tas. Maar niks, gelukkig.
Ondanks dat ik op tijd was, was ik toch best laat voor boarding, maar de boarding zelf was ook wel laat, dus maakte dat gehaast achteraf ook niet uit.
Het zou de eerste keer worden dat ik met Air Singapore zou vliegen en dat zou een van de beste moeten zijn. Het vliegtuig leek me opzich al wat ouder, denk ik, maar het wel meer beenruimte dan de vorige vliegmachines. Onderweg kreeg ik toch de gedachte dat de tijd te snel gaat, al ben ik nog niet eens op de helft. Dit reizen proeft goed en smaakt naar meer. Er is soms een dag dat je niks te doen hebt, maar dat doe ik thuis ook en ik doe dat liever hier.
Het was een lange vlucht naar Singapore, zo'n 7 1/2 uur en ik moest ook nog eens overstappen om weer 2 1/2 uur te vliegen. Bij aankomst in Singapore kon je het temperatuur verschil meteen merken. Ik had hier ook nog even tussendoor naar mijn mail gekeken en had nu antwoord, maar in de haast vergat ik een respond te geven. Ze hadden plaats in ieder geval.
Op het vliegveld van Bali werd je meteen geld afhandig gemaakt, zeg maar. Nadat ik m'n visa on arrival had ging ik m'n tas halen. Hierbij stonden al twee mannetjes te wachten die ze wel wilden dragen. Wat een service, dacht ik. Daarna wilde ze geld hebben, niet veel, maar het is meer een principe dat je dat van te voren zegt. Toen ik liet merken dat ik het niet leuk vond, zei hij nog iets. Misschien zei hij wel vuile pinda.
In de mail van het hotel stond dat ze me zouden opwachten met mijn naam op een bordje buiten. Na een half uur gekeken te hebben, heb ik gebeld. Ik had geen antwoord terug gegeven. Daar zit wat in, maar ze zouden me alsnog komen ophalen binnen 20/30 minuten voor niks zoals afgesproken. In de tussentijd sta je te wachten in een cretik(?) lucht, die je meteen ruikt. Vind het overigens niet stinken.
Ik wist niet dat jullie hier ook links reden, zei ik tegen mijn chauffeur, die heel rustig als een gek door het verkeer reed. Ik dacht meteen al, het zo anders hier.
Ik had 3 nachten in Hotel Sorga geboekt voor 15 euro p/n, waar nog tax bovenop komt. Ik had de super standart room en die zag er heel behoorlijk uit voor het geld. Ik ben daarna meteen gaan slapen, de reis heeft me een bijna een hele dag gekost.

12 oktober.

Zoals altijd, vroeg wakker. Je krijgt inclusief ontbijt, simpel maar ok. Ik had de bananen pannenkoek, backpackers voedsel heb ik begrepen. Ook met 3 stukjes fruit.
Zoals elke eerste dag ga ik eerst een beetje verkennen. Ik wilde eerst helemaal niet naar Kuta, maar ben er toch beland. Ik kan nu ook de Lonely Planet gebruiken, die schrijft zo ongeveer over Kuta dat het een verwarrende plek is. Het is plat, heeft zo goed als geen orientatie punten en de starten en stegen zijn niet recht, met hoge muren. Het lijkt wel een doolhof. En dat klopt ook. Het is er druk, de staten zijn smal en soms nog tweerichtingsverkeer ook. Soms kan er net een auto door. Overal verkopen ze hetzelfde en dat willen ze graag kwijt ook. Ze blijven maar vragen of je wat wilt kopen, of een scooter huren. 's Avonds veranderd dat in 'transport' en ook een keer 'sucky sucky'. En dat voor RH 120000, das geen geld eerlijk gezegd. Maar als ik op alles ja zou zeggen...
Het eten hier is behoorlijk goedkoop, vaak 2 tot 3 euro, zonder drinken, wat ook niet bepaald veel kost.
Ik ben ook nog langs de memorial gelopen van de aanslagen van 12 oktober en laat dat toevallig vandaag 8 jaar geleden zijn.
Ik ben daarna naar het hotel gelopen na de lunch, in slaap gevallen en om 16:00 naar het strand gegaan voor een korte duik. Het water hier is echt warm, maar er zit toch wel rotzooi in het water, van wier takjes en plastic. Ik bedoel niet dat het verder een vuilnisbelt is.
Gedouched, gegeten, een busticket geboekt naar Ubud voor de 14e en 's avonds mijn ronde gedaan. Naar het hotel en slapen.

  • 18 Oktober 2010 - 18:32

    Tohatjes&auntie:

    Hoi Globetrotter,

    Hoorden dat je nu op de Gili-eilanden (Gili Meno)zit. Hebben even gegoogled maar ziet er heel idyllisch uit! Alleen zou er geen electriciteit zijn... Dus das dan echt back to basic! Nog veel plezier daar. Take care. Groetjes and a big hug. Mazzel!

  • 19 Oktober 2010 - 17:37

    Prutsmaster:

    ga je backpacken?
    dan is alles wat je thuis laat mooi meegenomen.

  • 24 Oktober 2010 - 00:41

    Prutser:

    goed bezig ouwe!!! maar leen huur een hengel met blinker en vang een vette koekwousvis of haai en lach dan jelle uit met je veel te brute vis. geniet ervan ouwe gek en misdraag je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 24733

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: