Gili Trawangan, Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Gili Trawangan, Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Gili Trawangan, Lombok

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

26 Oktober 2010 | Indonesië, Lombok

Zondag 17 oktober.

Raad eens, vroeg op. Zes uur in de ochtend opgestaan, om precies te zijn.
De bus kwam om zeven uur en ik was de eerste die opgehaald werd.
De reis naar de haven van Pandangbai duurde ongeveer een 1 1/2 uur.
Het rijden hier is waarschijnlijk zoals in heel Azie, maar het blijft toch grappig dat het heel normaal is om 86 verkeersovertredingen te maken. De streep in het midden van de weg, of die nu doorgetrokken is of niet, is er alleen om te weten wat het verschil tussen links en rechts is. Inhalen is in princiepe geen probleem, zolang er maar een scooter uit tegengestelde richting langs kan. Ze stoppen nog wel voor rood. Ik heb me laten vertellen dat ze hier ook geen snelheids limiet hebben, maar je kan hier nooit zo hard als in Duitsland. Ik vergat dat mijn gehuurde scooter makkelijk 80 KM haalde.

Onderweg geen diaree verschijnselen. Heb een Immodium genomen, voor de zekerheid. Ik had nog wel wat hoofdpijn, maar voelde me al weer een stuk beter. Volgens mij heb ik alle slechte bacterien er de vorige dag uitgesproeid.
De eigenaar van het hotel had deze trip geregeld. Het was inclusief fastboat wat bij elkaar zo'n 3 uur duurde misschien, wat anders met de ferry waarschijnlijk 9 uur zou duren. Ik moest in de fastboat plassen, dat is net zoiets als in de trein Utrecht CS binnenrijden, maar wel erger. Goed mikken dus.
Bij aankomst werd weer meteen gevraagd of ik al een slaapplek had. Ik had nu niks geboekt, dus dit kwam goed uit, maar ik wilde eerst wel even kijken. De eerste was 3 minuten lopen vanaf het strand en er was verder helemaal niemand. De kamer zag er fatsoenlijk uit, maar nee. Toen ik wegging kwam hij me achterna om te vertellen dat hij nog een kamer had. Deze was 30 seconden van het strand, maar was wel duurder. Ik heb deze voor 1 nacht genomen en zou daarna wel verder zien. Ook zaten er wat meer mensen. Of ik er wat aan had weet ik niet, is beter dan alleen in een pand. Toen ik betaald had bood hij gelijk paddestoelen en wiet aan. Hmmm, paddo's in m'n eentje is niks aan, maar heb wel wiet gekocht. Alles hier is prima op de Gili's, want er is geen politie.
Voor de kenners onder ons, het lijkt op Thai wiet, met takken en zaad en dat voor 12 euro. Heb er gelijk een gerold met de kloterigste vloei ooit en met cretik(?). Ach, een lichte high, wel lekker. Mag ik nu nog steeds zeggen dat ik gestopt ben sinds Lowlands, afscheidsfeestje en Amerika en deze keer??
Daarna op het strand in slaap gevallen, wakker geworden en gesnorkeld en gezwommen. Ik kan geen vergelijking maken met de Cook Islands, maar het is hier wel heel erg laid-back. Er is geen gemotoriseerd verkeer, alleen fietsen en taxi's zijn paard en wagen. Het heeft een naam, maar die ben ik kwijt. Het is er schoon, in het toeristen deel, en het water is mooi. Na het zwemmen ben ik gaan douchen en wilde gaan eten en vast kijken voor een ander verblijf, maar dat is er niet van gekomen. De gast die deze tent voor me geregeld had was met een meisje, die hier ook zit, gitaar aan het spelen. Hij vroeg of ik erbij kwam zitten om van die zelf gebrouwen rijstwijn te drinken. We hebben een liter leeg geshot, met uiteindelijk 4 personen. Ik had er intussen nog maar een gerold, want het was best gezellig. Zij was overigens een russische die hier al voor de derde keer was sinds april. Ze was er nu alweer 17 dagen. Zeker een rijke Russin...
We waren ruim 2 uur verder en ik had nog steeds niet gegeten. Zij zei dat ik naar die 'driving restaurants' moest gaan. Ze wist niet hoe ze het moest uitleggen. Het waren gewoon rijdende rijstalletjes, zeg maar veredelde kruiwagens die op een rij stonden, waar je voor weinig prima kon eten. Na dit op het strand gezeten en daarna aan m'n blog gewerkt. Ik besefte me dat ik nu ook een nacht moest bijboeken, want uitchecken is om 10:30 en het is, nu ik dit schrijf 23:40. Ik denk niet dat ik nu nog naar een andere plek ga zoeken.

18 t/m 20 oktober.

Na twee dagen nieuwe kamer geboekt t/m 21e.
Veel Zweden hier.
Zwemmen/snorkelen rug verbrand.
Eeste zeeschilpad gezien, echt vet!
Zonsondergang bekeken.
Heuvel opgelopen voor uitzicht.
Onintressant: Fanta aardbei en bosbes en Oreo's in meer smaken dan ik ken.
Niet genomen, maar hele kreeft voor pakweg 12 euro.
Ticket geboekt voor Senggigi, Lombok.

Donderdag 21 oktober.

Vanochtend vertrokken van Gili T om 8:15. Met een bootje naar Senggigi gevaren om daarna te veel te betalen aan de taxi (cimodo), die me naar het busje brengt voor het vervolg. Met z'n negenen zaten we in een klein busje, waarbij ook al onze bepakking moest. Ik zat naast Slavo en we hebben besloten om hotel Puri te nemen. Daar konden we volgende dag een auto huren om Lombok rijdend te bekijken. We zijn eerst ontbijt gaan zoeken (bananenpannenkoek) en eind van de middag hebben we een tempeltje bezocht, waarvan ik de naam weer eens kwijt ben. Strand opgelopen, waar echt helemaal niemand was, dan behalve op een hand te tellen, wat lokalen. Dit strand is niet wit maar zwart. Heeft ook wel wat.
We, eigenlijk hij, heeft na veel onderhandelen voor 's ochtends heel goedkoop een Suzuki Katana geregeld vanaf 10:00.
Trouwens, wij vonden dat Senggigi zuigt. De Lonely Planet heeft het wat ons betreft overschat.

  • 27 Oktober 2010 - 19:13

    Ramp Toerist:

    yo je vermaakt je nog steeds lees ik en je bent al een beetje ziek geweest moest een keer gebeuren he.nou geniet ervan dat doe ik ook hier:}

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Lombok

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 24708

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: