Eerste stop van mijn reis zit er bijna op... - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Eerste stop van mijn reis zit er bijna op... - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Eerste stop van mijn reis zit er bijna op...

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

13 September 2010 | Verenigde Staten, Alexandria

Hallo daar.
Het is inmiddels alweer 13 september, maar zal vertellen wat ik tussendoor heb gedaan. Ik maak aantekeningen in een kladblok, want ik onthou toch niks. Mijn geheugen is niet zo fris meer helaas.

Vrijdag 10 september.
Ik was al om 5 uur 's ochtends wakker. Komt door het tijdsverschil natuurlijk. Heb er verder weinig last van. Ik moet nu alleen niet 's middags naar de wc maar 's ochtends. En morgen gaat de tijd weer 3 uur terug.
Maar goed, Timmy had een halve liter thee voor me gezet, daarna wezen douchen, het hele ochtend ritueel, enz. Daarna de deur uit wezen ontbijten bij de Griek. Beetje vreemd misschien, maar ze maken er ook omeletten. Dat is best te eten dus. Daarna zouden we naar Maddame Tussaud gaan in DC. Was best wel leuk. Uiteraard alle belangrijke presidenten en ook artiesten hangen daar een beetje rond. Sommige leken niet heel erg (Tara Banks, Oprah zag er te goed uit, Jennifer Lopez was nog lelijker). En andere waren weer zeer goed (Rihanna, Morgan Freeman, Angelina Jolie en nog een chick waarvan ik niet weet wie ze is. Voor een pop was ze best lekker).
Na dit spektakel gingen we de Hall of Fame zoeken van DC en we hebben 'm gevonden! Paar keer verkeerd gereden, dat wel. Je kon er alleen niet makelijk op. Eigenlijk wel, maar met, zonder overdrijven, 12 camera's bij elk open punt hebben we het toch maar niet gedaan. Zag er wel vet uit...
Via een blog van internet de metro route (red line) genomen en graffiti kijken. Voor als je het intresteerd, heeel vet om te zien. Gratis museum, hoeft alleen metroticket te betalen.
Later Helene (Timmy's vrouw) opgehaald van werk met de huurauto. Eten afhalen bij Chipotle en thuis opgegeten. Chipotle is een Mexicaans 'resteurant'. Daarna muziek luisteren en slapen.
Onderweg nog een aparte nummerplaat gezien op een auto, TH-Mommy. Snap je? Je mag hier zelf je plaat maken. Sporen niet die gasten hier.

Zaterdag 11 september.
Vandaag hangen alle vlaggen half stok. Whatever...
's Ochtends ontbeten bij WholeFoods. Gelijk eten gehaald voor 's avonds. kip met aardappelpuree. WholeFoods is een supermarkt/keten als bijvoorbeeld AH, maar die dan alleen biologisch voedsel verkoopt. Goed concept, zouden ze in Nederland ook moeten doen.
Vandaag gaan we naar Prince William National Forest. Groot natuurpark, Veluwe is kleiner, denk ik. Heb het niet opgezocht. Begin denk je, kan net zo goed in de bossen tussen Oosterbeek en Arnhem zijn. Beetje Nederlands dus, maar werd wel veel mooier. Veel heuvels, grote beek erdoor heen. Rotsen in het water en een dikke slang. Tenminste Timmy zag 'm, ik was te laat. Mooi gebied, we hebben ook echt heel veel gelopen. Blij dat ik die sandalen heb gekocht. Weer was goed, het was niet zo belachelijk benauwd als vorige jaren en in het bos is het sowieso wel koeler.
Op de terugweg zijn we naar Potomac Mills geweest. Zoiets als Bataviastad X 3. Voor sneaker liefhebbers is het zo goedkoop daar, maar heb er toch niks gekocht. Tja, ze hadden geen bruine, groene of blauwe schoenen, dan houd het toch echt op. Ze hadden ook m'n maat niet...
Thuis bij Bor de film van Banksy gekeken. 'Exit through the giftshop'. Een film is pas goed als je het er de volgende dag nog over hebt. Dit was een goede! Banksy is een genie, kan niet anders zeggen.

Ik heb besloten om toch maar een hostel te boeken in San Francisco. Heb mail terug dat ze nog plek hebben. Word de eerste keer in hostel, ben benieuwd. Slapen met meer gelijkgezinde.

Zondag 12 september.
Ik mocht uitslapen van Timmy en Helene, want ik werd wakker gemaakt door Timmy. Ze hadden al ontbijt gehaald bij Panera. Soufles! Niet zoals wij ze kennen van de snackbar, maar een soort warme broodjes. Ben er voorgaande jaren ook geweest, maar dit hebben ze niet in Nederland en had het ook niet willen missen.
Ik lees dat Alex zegt dat het in Nederland ook kut weer is, maar vandaag was het niet veel beter hier. Ok, 20C, mag niet helemaal klagen. Hmmm, mag helemaal niet klagen.
Vandaag rondjes rijden met Timmy opzoek naar Flea Markets, 2e hands rotzooi. Bij ons zie je het alleen met Koninginnedag, maar hier het hele jaar door onder een dak. Hij zoekt naar oude PC games.
We zijn uiteindelijk in Annapolis belandt. Zag er aardig uit vanuit de auto, we zijn namelijk maar 1 keer gestopt om een foto te maken. Na dit, voor het 3e jaar op rij naar Baltimore gereden. WTF! Alleen door ghetto's gereden en dan alleen door de 'hoofdstraten' en gelukkig geen zijwegen. Het is net als op TV, wat een bende. We hebben de navigatie maar van het raam gehaald, zag er zo toeristisch uit.
Maar we hebben het centrum toch weer gevonden, ook zonder de gps. Niet heel veel gedaan eigenlijk. Bij 'Five Guys' een hamburger gegeten, weer een van de zovele ketens. Niet normaal hoeveel van die vreet tenten je hier hebt. 24-hours open, reclame op de radio, ik verbaas me iedere keer weer.
En ondanks dat je hier 'keep your lane' hebt, op de snelwegen rechts mag inhalen, zijn die wegen kut! Niet het asfalt, maar de wegbewijzering en afslagen. Ik zie regelmatig een Amerikaan nog net op het laatst van richting veranderen voor een afslag. Wat een mongolen, zelfs de navigatie is een mongool.
Misschien moet ik gewoon wennen, of weten ze het hier zelf ook niet zo goed.
's Avonds weer eten gehaald bij WholeFoods. Later wederom een film kijken (MacGruber) en notities maken voor dit blog.

Maandag 13 september.
Laatste volle 24 uur hier. We hebben gereden. In Richmond beland, waar ze een mooi centrum hebben zonder winkels. We konden ze niet vinden in ieder geval. Weer 2 uur terug rijden. Maar het was wel heeeel mooi weer. Wil niet zeggen dat ik me niet vermaak, want joh, ik kom hier niet zo vaak. Als het in Ede was zou ik de hele dag zeggen; Ik verveel me, laten we geld ophalen voor aids weesjes. Je moet toch wat.
Nou later, ik ga zo ergens vis eten, hiephoi!

Volgende keer weer een bericht uit San Francisco en misschien wat foto's.

  • 14 September 2010 - 10:47

    Ineke En Gerard:

    Hallo Jeoffrey,
    Wat een belevenissen! Heel leuk. Je weet, je bent nu in het land van de onbegrensde mogelijkheden, dus kun je vreemde dingen meemaken. Een goede vlucht naar San Francisco toegewenst. We kijken uit naar je volgende berichten.Groetjes van Ineke en Gerard.

  • 14 September 2010 - 13:05

    Chef:

    Tof om te lezen droogkloot! Wij hebven ook ff writers bench gehouden met zn alle bij mij banksy gekeken! Toffe docu kheb em gister met daan nog een keer gekeken! Je krijgt de hartelijke groeten van em! Dit weekend maar denk ik is ff bij jelle kijken of de bbq nog een beetje fikt haha dat moet je dan missen he ;) we spreken elkaar! Joo, Chef

  • 14 September 2010 - 20:02

    Hoi:

    Heb je je hostel makelijk
    kunnen vinden en er goed kunnen slapen .
    Hoop dat je het in SanFrancico ook goed naar je zin hebt.Gr P en M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 24612

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: