Naar Sanur geweest en alcohol en naar Benoa - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Naar Sanur geweest en alcohol en naar Benoa - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Naar Sanur geweest en alcohol en naar Benoa

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

04 November 2010 | Indonesië, Bali

Ik mag op dit moment even een laptop gebruiken. Eindelijk even geen internetcafe, maar hele slome wifi.
Btw, had ik al verteld dat ik bier heb gedronken, omdat ik toch tenminste 1 alcoholische versnapering moest drinken met Slavenco vond hij. Bintang bier, het smaakt ook allemaal hetzelfde.
Btw, had ik al verteld dat toen ik zo zat was 1 1/2 sigaret heb gerookt en dat dat verdomd lekker was...

Zondag 31 oktober.

We hadden vandaag afgesproken om 11:00 bij de McDonalds, waar ik wat eerder was dan zij en heb daarom als ontbijt een Sundae ijsje genomen.
We zouden naar Sanur gaan, omdat zij wilden gaan kite-surfen. Dit past niet in mijn budget, maar ik vond het wel leuk om mee te gaan en te kijken hoe dat ging. Toen we daar aankwamen stond er een goed harde wind, dus dat was goed voor hun. Later, toen zij wilden beginnen was de wind gaan liggen. Ze kregen overgens eerst les in hoe zo´n vlieger werkt en daarna konden ze gaan wake-boarden achter een bootje aan, om te voelen hoe dat voelt, zeg maar. de wind was nog steeds niks, dus zullen ze een keer terug moeten, aangezien ze al betaald hebben.
Ik heb in de tussentijd op het strand gelegen, wat gezwommen, het wat aangezien. Prima, ik verveel me niet. Het was wel jammer dat de zon niet scheen, maar ik heb wel een mooie foto van de donkere wolken die boven ons hingen.
Bij terugkomst in mijn hotel, heb ik gedouched en hadden we afgesproken om later ergens met z´n drieeen te eten. Ik kwam er ´s ochtends al achter dat m´n rechterReef slipper bijna kapot was. De teenveter, of hoe noem je zoiets, was bijna doormidden, dus kon ik net zo goed nieuwe halen.
Nadat ik hun was tegengekomen op de afgesproken plek zijn we naar een winkel gelopen waar ze Reef slippers verkopen. De eerste de beste mooie en de laatste in mijn maat ook nog, heb ik genomen. (Ik heb dezelfde als jou Alex, alleen ander printje, maar ook met flessen opener). Hierna zijn we naar de Japanner gelopen. Niet budget, maar wel goed. Tja, je probeert je aan de prijzen hier aan te passen, maar uiteindelijk is het echt niet veel. 10 euro voor met drinken, voor Japans.
Ik wilde al heel lang een massage en zij wilden ook een massage, dus zijn we daar naar opzoek gegaan. Er is hier een overschot aan masseurs, maar we hadden wat gevonden. Er zijn veel jonge meisjes hier en degene die wij hadden waren denk ik ook nog geen 18, wat we eigenlijk toch ook wel weer raar vonden. Maar we wilden geen kerel, of een oud wijf. We hebben een full-body massage genomen (en nee, zonder happy end) en dat was best wel heel prettig. Moest even wennen aan het idee, maar ik ga het zeker nog eens doen. En weer te goedkoop.
We zijn de avond eigenlijk geeindigd in een internetcafe, waar ik iets heb gedaan wat ik eigenlijk nooit wilde, maar nu toch heb gedaan. Facebook. Maar alleen voor deze vakantie, ook al heb ik weer vriendenuitnodigingen gedaan. Het is inderdaad handig voor buitenlandse vrienden die je hier tegenkomt (je hebt gelijk Arno). Ik snap er alleen nog niet zoveel van, maar mijn interesse ligt daar ook niet echt.

Shit, alweer maandag 1 novemeber.

Het was nog steeds tijd voor de kapper. Ik heb me laten knippen vlak voordat ik wegging en wilde het eigenlijk al op de Cook Islands doen. Nu bijna 2 maanden later is het er van gekomen dat ik voor het eerst in mijn leven heb betaald voor de kapper. Het was ook behoorlijk lang en ik heb zo´n 3 cm van mijn staart laten verwijderen en bij mijn geringe bakkebaarden heeft ze er een tondeuse overheen gehaald. Het is daar wel een beetje kort, maar na een week zit dat ook wel weer goed, hoop ik. Al met al heeft het me 2 euro gekost, dus zo erg is het ook weer niet. Dat is het risico geknipt te worden door slecht engels sprekende mensen.

Het ziet er naar uit dat ik t/m woensdag in Kuta zit, langer dan ik had verwacht. Ik had nog even naar een ander hotel gekeken voor 2 nachten, maar te duur, te vies, of vol. Laat maar. Ik had wel weer eens zin in een warme douche. Het is al sinds voor de Gili´s dat ik een warme douche heb gehad. Het is niet super koud, maar in de ochtend vind ik het wel prettig.
Toen was het tijd voor het strand. Ik had afgesproken, maar we hebben elkaar blijkbaar misgelopen, want nadat ik even weg ben gegaan voor de lunch, zag ik ze weer op het strand. Alleen Cato ging net z´n vriendin ophalen van het vliegveld die uit Noorwegen kwam.
´s Avonds weer afgesproken, met mij en met vrienden van hun die hier in Bali studeren. Ik heb meer noors dan ooit gehoord. We zijn wat gaan eten en daarna wat gaan drinken. En daarna zijn we nog meer gaan drinken nadat hun vrienden vertrokken waren. Het was weer een toffe avond. Het was weer 2 voor 1 en ik heb weer bier gedronken, maar nog steeds vind ik het niet te zuipen.
Ik was meer dronken dan ik dacht, want ik heb zo´n irritante ´transport!?´scooter genomen en hem RP10000 betaald, omdat ik m´n hotel niet meer terug kon vinden. Ik wist het echt niet meer. Gelukkig had ik mijn posca nog. Voordat ik die scooter naar m´n hotel nam, kwamen weer 2 van die hoeren naar me, of ik een trio wilde. Ik zei dat ik niet genoeg geld bij me had. Hoeveel is niet genoeg, vroegen ze. Ik grabbelde wat op goed geluk in mijn zak en haalde RP10000 te voorschijn (ongeveer 1 euro). Ze draaiden zich ook meteen om als of dat te weinig was.
In mijn kamer werd ik toch een beetje draaierig en misselijk, wat niet zo heel vaak voorkomt, maar ben op de grond naast die smerige plee gaan zitten en heb ´m vol gekostst. Ik lag nog net niet in de hoek, maar heb wel een half uur, schat ik, met m´n hoofd boven de pot gehangen. Zou een mooie foto geweest zijn, maar dat kon ik niet in me eentje. Ik ben naar m´n bed gestrompeld 4 meter verder en in slaap gevallen.

Dinsdag 2 november.

Als er wind stond gingen zij kite-surf les afmaken en had ik de dag voor mezelf, want ik had dit keer geen zin om mee te gaan. Na ontbijt, internet en de was wegbrengen ben ik zelf dus naar het strand gegaan. Ik was nog wat duizelig van de avond ervoor, maar wat maakt het uit. De zon scheen weer volop en was weer gloeiend. Ik ben dus maar onder een boom gaan liggen en ben gaan lezen. Later zag ik een van hun lopen en ben er maar naartoe gegaan. Er was geen wind genoeg, zei hij. We hebben zeker tot na 18:00 op het strand gelegen, waarna we voor lokale begrippen duur hebben gegeten. We hadden afgesproken voor de avond, min of meer en als we elkaar niet zouden treffen, dan zouden we elkaar zeker morgen morgen zien. Dan gaan we naar Nusa Dua met de taxi, wat overigens veels te duur schijnt te zijn. Ik wist het eerst niet en zij denk ik ook niet.
´s Avonds ben ik niet gegaan, want ik was te moe. Heb wat maar wat gekeken op internet naar goedkope hotels daar, maar hetis zowat allemaal 5-sterren. Beetje boven mijn budget.

Woensdag 3 november.

11:30 afgesproken bij de KFC in Kuta om met de taxi dus naar Nusa Dua te gaan met z´n vieren. Dat is Rp100000 en gesplit door 3 is dat prima betaalbaar. Hij betaald voor zijn vriendin.
Nusa Dua is dus echt te duur en zijn we naar Benao gereden, het buurplaatsje. Hier hebben we een mooi hotel geregeld voor Rp300000 per kamer en dat is dus 150000 p/p. Dat is aanvaardbaar, zeker voor 2 dagen en ik heb sinds voor de Gili´s weer eens een warme douche. Toch word het mij een beetje te duur hier. We nemen overal de taxi en de restaurants zijn over het algemeen twee keer zo duur.
Ook met de taxi naar Nusa Dua Public Beach geweest, omdat alles hier prive strand is. Ik vond het geen geweldig strand, maar heel slecht is anders.. We hebben aan de taxi-chauffeur gevraagd of hij ons ook weer wilde ophalen. Toen we bij het hotel waren hebben we gevraagd of hij ons ook wilde wegbrengen naar Jimbaran, waar we ´s avonds wilden gaan eten. Er zitten daar goede vis restaurant heb ik gelezen en daar hou ik van! Hij wist wel een goed restaurant en daar zijn we dus naartoe gegaan. Hij wilde ons ook wel oppikken, maar hij kwam niet opdagen. Nu bood zo´n kerel van de ´restaurant-taxi´ dat hij ons wel wilde wegbrengen, maar we zeiden dat we een afspraak hadden. Hij ging bellen waar hij bleef, want hij had het nummer van de auto. (Alle taxi´s hebben een eigen nummer) Nee, hij werkt niet meer, zijn dienst is afgelopen, wilt u met ons?, vroeg hij. We hebben het gedaan voor hetzelfde geld, maar ik begreep toen dat ´onze´ chauffeur natuurlijk provisie krijgt en zo verdienen ze allebei weer meer, door ons weer door hun eigen auto´s te laten wegbrengen.
Bij terugkomst hebben we bier gehaald, ja ik ook. Ze hadden niks anders dan Bintang gewone flesjes en 620 ml. Ik had twee gewone flesjes, waarvan ik 1 1/2 heb opgedronken, toen vond ik het echt niet meer te zuipen. Wat een bocht is bier toch. Zijn vriendin drinkt het en die vind het echt lekker. En zijn maat drinkt het gewoon, dus ik vroeg hoe lang het nu duurt voordat ik het lekker zou gaan vinden. Nou, dat weet niemand natuurlijk, maar ik weet het denk ik wel....

  • 04 November 2010 - 17:34

    Kanstate:

    hoi jeof
    wij vinden je bloc erg leuk en genieten ersteeds van. wat je zoal beleefd e
    n doet in al die plaatsen
    kijk uit dat je geen
    alcolist wordt.

    groetjes p en m xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 24610

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: