Foute keuzes en ik raak verveeld - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Foute keuzes en ik raak verveeld - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Foute keuzes en ik raak verveeld

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

05 November 2010 | Indonesië, Bali

Heb laatst m'n eerste boerkini gezien, een mooie roze.

Donderdag 4 november.

Tja, tempel moe? Vandaag Ulu Watu voor de tweede keer gezien. Het is geen superramp, maar het is wel stukken minder boeiend. Uiteraard met de taxi ernaar toe en daarna met de taxi zoeken naar een strand met een restaurant in de rotsen. De chauffeur wist het niet en wij ook niet. We hadden ervan gehoord. Dreamland was de volgende bestemming. Dit is een behoorlijk gigantisch terrein, bleek achteraf, achter de ingang van geweldig grote beelden als blikvanger. Op de een of andere manier moest ik aan Never ending story denken. Hierachter wonen de rijken, waaronder de zoon van Soeharto vertelde de taxi chauffeur mij vandaag (5 november). Ook ligt er een golfbaan en worden er hotels en grote huizen gebouwd. Dit leek mij ooit eens een hele mooie plek langs de kust, maar ze hebben het aardig verkloot. We vonden het wel kut hier en hebben alleen wat gegeten, wat zij ook niet al te best vonden. En ik, ik eet gewoon en vind het wel best. Onze chauffeur zou wachten, maar was verdwenen. Daarna een busje genomen met prijsafspraak, terug naar Benoa. Het was tot nu toe een totaal niet boeiende dag en weggegooid taxi geld.
's Avonds met taxi naar een restaurant. Als het effe kon Japans, liever niet, want het is duur, als het aan mij ligt. Maar het is wel lekker, zoniet het lekkerst. Daar afgezet door de taxi en gaan zitten aan tafel. We kregen het menu en ook zij vonden het gelukkig ongelovelijk duur. Boven op de prijs kwam ook nog 21% tax. Dat zie je hier wel meer overigens. Dus, wat nu. Na kort overleg maar besloten om te gaan. Ik schaamde me niet echt voor een keer maar, het was ergens toch wel 'embarrassing'. Whatever. Terug naar het hotel, met de taxi. Daar maar een restaurant gepakt aan de overkant van de straat. Er werd hier harde muziek gedraaid, van die trance, want er was een privefeest georganiseerd, inclusief sexy dancers. Het eten van mij was redelijk.
Terug naar het hotel, waar zij een planning gingen maken voor de (laatste) maand. Zij gaan naar Gili Trawangan en ik ga de volgende dag, alweer, terug naar Kuta.

Vrijdag 5 november.

Wat een tijd spendeer ik toch in internetcafe's.

Mijn Noorse vrienden vertrokken vandaag in de vroege ochtend, om 5:30 wel te vestaan. Opgehaald door de taxi die hun naar Jimbaran zou brengen, waar ze verder vervoer hebben naar Gili T. We hebben handen geschud en doei gezegd. Voor mij en Cato was het de derde keer. Misschien zien we elkaar weer op de Fullmoon Party in Thailand. Ik zou het leuk vinden, maar denk niet dat ik dat ga halen, want het is 21 november.
Weer helemaal alleen in twee weken, ben ik weer naar bed gegaan om proberen te slapen. Dit lukte niet tot 7 uur en om 8 uur werd ik wakker. Tijd voor een warme! douche, ontbijt, inpakken en de taxi naar Kuta. Hier moest ik weer een hotel zoeken en ben beland in hetzelfde als toen ik ging. Ik weet eindelijk de naam; Sekar Bali homestay. Ben naar het strand geweest heb later twee sleeveless shirts gekocht, wat eigenlijk een miskoop is en een nep Ray-Ban Wayfarer gekocht. Afdingen moet ik nog steeds onder de knie krijgen. Hij begon bij de belachelijk hoge prijs van Rp250000 en ben geeindigd bij 65000. Lijkt goed, maar nadat ik betaalde en hij zich omdraaide voor wisselgeld, lachte hij naar z'n vriend zonder wat te zeggen. Kut! Weer teveel betaald.
's Middags op bed in slaap gevallen, vanwege de korte nacht en bij mijn avondeten heb ik Ecstacy op. Erg lekker, met vanille ijs en vruchten in de blender. Je snapt dat het de naam van een drankje is hoop ik.
Verder moet ik zeggen, naar Benoa/Nusa Dua is een slechte keus geweest. Financieel en voor de leuk. Ik had wat eerder de datum van mijn ticket moeten omboeken en eerder naar KL moeten gaan. Ik begin me nu aardig te vervelen hier in Bali. Gelukkig nog drie nachtjes slapen en dan mag ik weer vliegen.

Ps, wat is nu eigenlijk erger, een moskee die je wakker maakt om 4:30 in de morgen, tientallen hanen die gaan kraaien in de vroege ochtend, of een stel wat goede sex heeft waarvan je wakker blijft? Want ze kwam klaar zij ze.

  • 06 November 2010 - 19:52

    Auntie Y Tohatjes:

    HOLA Chico,
    Nou, we lezen het al je hebt het nog PRIMA na je zin. GELUKKIG!!!
    Temperatuur is natuurlijk heerlijk maar die MOSKEE, we houden ons mond maar...(haha) Heel veel plezier nog.Dikke Knuffel v.auntie y tohatjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 24617

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: