Laatste dag vullen met iets doen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Laatste dag vullen met iets doen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Laatste dag vullen met iets doen

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

30 November 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste schrijfblok is vol.

Maandag 22 november.

Laatste dag in Georgetown, heb niet bijzonder veel gedaan. Ik heb een ticket voor de oversteek met de boot naar Langkawi gehaald en daarna wilde ik met de bus vanaf Komtar (busterminal) naar de Botanic Gardens. Daar bij de terminal aan gekomen was er een alleraardigste meneer van de businfo, die zonder te vragen mij van info kwam voorzien. Wat een positiviteit. Dit deed hij overigens bij iedereen zag ik. In ieder geval, hij vertelde dat de bus later zou komen, want die had vertraging en wel zo'n 20 tot 30 minuten. Dit werden er uiteindelijk zo'n 45 en toen hij me zag zitten, terwijl hij langsliep, verontschuldigde hij zich daarvoor. Hij kon er niks aan doen vond ik en ik heb me niet echt verveeld, want boven op het digitale bord voor de bustijden kon je de koppen van het nieuws lezen. Ik las dat in Nederland artiesten gingen staken, omdat de onze fijne nieuwe regering 13% meer belasting wilt op cultuur.
De busreis duurde ook nog eens heel lang, zodat ik er pas rond 16:00 was en dat terwijl ik al rond 14:00 op het busstation was. In de bus kwam ik Owen uit Wales tegen die dezelfde kant op ging, kwam ik achter, want hij vroeg ook waar hij eruit moest voor die tuin (was gewoon het eindpunt). Hij was een beetje zo'n skate/rock figuur, maar een aardige chap. Samen hebben we een rondje door het park gelopen, wat niet echt boeiend was en toen kwam hij op het idee om naar de punt van Penang Hill te gaan. Dit kon met een 4X4 die je tegen betaling van RM60 naar boven zou brengen (wat ik de dag ervoor nog niet wist). We hebben de kosten gedeeld en het was inderdaad een mooi uitzicht over de hele stad. Uiteindelijk de bus terug gepakt, waarbij het ook al wel tijd was om wat te eten. Hij wilde naar de KFC, maar hij was wel vegetarisch. Huh? Ja, de patat was lekker, zei hij. Nah, ik ben in Azie, dus het liefst eet ik iets lokaals en dus scheide onze wegen. Korte vriend voor een dag.
Later inpakken voor de volgende ochtend om naar Langkawi te gaan, maar het werd wel een vervelende nacht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 24734

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: