Het bed gedeeld, maar niet dat ik dit wilde - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Het bed gedeeld, maar niet dat ik dit wilde - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Het bed gedeeld, maar niet dat ik dit wilde

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

01 December 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Best veel typefouten als ik zo terug lees.
Vandaag regent het. Ik wilde zwemmen, wat ik hier op Koh Lanta nog steeds niet heb gedaan, omdat ik scooter rijden zo leuk vind. Dan maar m'n tijd overdag verdoen in het internet cafe.

Dinsdag 23 november

Wat een kut nacht! Ben helemaal kapot gebeten door de bedbugs. Je word er al voor gewaarschuwd, maar toch waren ze er ineens. Ik had ook beter moeten weten, want de eerste nacht zag ik al een enkel beestje lopen, maar dacht gewoon dat het weer een insect was. Ze voeden zich om de drie dagen, las ik en dat kan wel kloppen, sinds ik hier drie nachten ben verbleven. Ik zag ze nu achter elkaar en ze hebben me wakker gehouden, maar het ergste is de jeuk. WTF! Echt niet normaal, het houd niet op. Nog een nadeel is dat je onder de bultjes zit en dan niet zoals bij een mug, maar nu echt hele rijen naast elkaar. Best ontsierend, zeker in een warm land, waar je toch al niet zoveel kleding draagt. Lijkt wel of je een allergie hebt opgelopen. Wat een kutinsecten! Nu was ik als de dood dat ze in m'n tas geklommen waren, maar het ziet er naar uit van niet. Ze hebben zich alleen op/in het matras begeven.
Toen ik uitcheckte om 7:30 heb ik het gelijk gezegd, maar voor mij maakte het niet meer uit, ik moest de boot halen. Ik hoop dat ze er voor een ander wat aan doen.

De boot gehaald, waar ik weer eens een Nederlands stel sprak. Aangekomen heb ik een taxi genomen, waar je niet moeilijk hoeft te doen om de prijs, want het zijn 'fixed' prijzen. Ik had gekozen voor Daddy's Guesthouse, waar alles vol zat, behalve de dorm. Geen probleem. Het was een kamer met 2 stapelbedden, waarvan er al 1 bezet was. Zo paranoide als ik nu was voor beestjes, heb ik gelijk het bed bekeken en voor de zoveelste keer m'n tas, of ik niks zag bewegen. Alle zoomen, hoekjes, kleren, alles. Het was warm en ben meteen naar het strand gegaan, waar het zand echt poeder is. Als ik m'n teen in het zand stak voelde het alsof je je vinger in dat groene spul drukt, vaak van die blokken, waar je bloemstukken in kan zetten. Heeft dat een naam?
Na in de zon te hebben gelegen ben ik terug gegaan naar m'n slaapplaats, waar ik mijn kamer genoot zag zitten bellen op bed. Hij had een Ajax shirt aan, maar belde in het Engels. Hij was zo sociaal om me niet met zijn telefoongesprek lastig te vallen en ging buiten staan. Zo zag ik dat er een Nederlands tijdschrift op de grond lag, dus het was toch wel een Hollander. Je ziet ook niet heel snel een buitenlander met een Nederlands club shirt lopen, laat staan een shirt van Ajax. Toen hij weer binnen kwam, kwamen we in gesprek en hij kwam ook uit Ede. Wtf!? Alweer, en nu zelfs in dezelfde kamer. We hebben aardig lang gepraat en hij ging de volgende dag naar Kuala Lumpur naar zijn vriendin, vandaar dat hij Engels door de telefoon sprak. We zouden volgende dag nog wel even ontbijten.

Woendag 24 november

Dus, ontbeten samen, waarna hij de taxi naar de luchthaven nam en ik een scooter ging huren. Ik zag op de kaart nu ook hoeveel inhoud dit apparaat heeft en dat is 125 cc. Je hebt hier goede wegen, waarvan sommige wel op snelwegen lijken, alleen je mag er maar 70KM, maar niemand doet dat echt lijkt het. Hier heb ik voor het eerst 100KM gereden op 2 wielen en dat vond ik wel weer welletjes. De bochten lijken dan een stuk korter dan ze in werkelijkheid zijn. Ik ben het halve eiland rond gereden en ben nog naar het strand gegaan. Ook de dorm zat vol en nu met een Aziaat, heb er niet mee gepraat en met twee Zweden die hier niet wilde zijn, maar bij de buren, maar dat zat vol. Verder, alles jeukt nog steeds, wat een kutinsecten!

Donderdag 25 november

Heb de scooter nog een extra dagje gehuurd en vind het geweldig, beetje rondrijden op twee wielen. Had wel een doel, Book Village, voor de boek liefhebber had ik gelezen. Ik had alweer een boek uit bijna en het was tijd voor weer een nieuwe. Daar aangekomen was er niks, maar er was wel een mooi parkje. De keet die was dicht, en het leek er zelfs op dat het al voor langere tijd dicht was. Toen ik weg reed van de parkeerplaats zag ik rechts van me een geasfalteerd pad, zo breed zoals bij ons een fietspad. Daar moest ik kijken, viel ook niet echt op, vandaar. Je reed hier meer de jungle in en overal hoorde ik oerwoud geluiden. Het pad hield op bij een klein riviertje/stroompje met stroomversnelling, waar een aantal lokale jongeren bij het water aan het ouwehoeren waren. Jammer, want ik had wel wat foto's willen maken, zonder dat zij erop stonden. Ben omgekeerd en ben nog een keer afgestapt en via een pad de jungle ingelopen, maar na 30 meter hield ik het voor gezien, want het was iets te dicht begroeid en ik was er ook niet op voorbereid, want ik had geen water bij me. Ik heb wel twee neushoornvogels gezien. Je weet wel, met een extra opzetstuk op hun snavel. Twee grote vogels, zwart-wit, met een lange staart. Mooi om te zien.
Ben terug gegaan naar het guesthouse, waar de Zweden inmiddels waren verdwenen. Ik wilde hier ook wel weg, niet vanwege de dorm, maar de douche was gewoon slecht. Ik heb eerst gevraagd of hij nog een andere kamer over had en dat had hij. Het koste natuurlijk wel meer, maar hier deed de douche meestal normaal. Ik had nu alleen weer geen wasbak. Ach, wat moet je ook met een wasbak. Ik had even gedouched, omdat ik zo had gezweet en zag dat er zoveel haar in het douchputje zat, dat het water bijna niet weg liep. Ik overdrijf, het water liep nog wel weg. Daarna alles globaal weer bekeken of er geen beestjes waren. Ik heb de ritsen van mijn tas gesloten, de tas op een stoel gezet en zoveel mogelijk aan de kapstok opgehangen. Ik had nu ook een eigen spiegel en zag voor het eerst mijn rug, armen, benen en kont vol met bultjes. En het jeukte nog steeds. Het stopt niet! Wat een kutinsecten! Ik had wel wat spul gehaald op aanraden van de eigenaar, wat Mopiko heet en ik had ook nog die zalf die ik in Amerika had gehaald, Cortisone. Schijnt niet heel gezond te zijn op langetermijn, maar het werkt wel.
Rond 17:00 ben ik nog naar de waterval gegaan (Seven Wells) en om 19:00 word het donker. Ik had er zeker een uur over gereden. Om boven te komen moest je nog een aardig eind een trap op en die moest ik ook weer naar beneden nemen. En Plop! Springt er ineens een zwevende hagedis voor me neer en die bleef me maar aankijken. Dat beest bleef poseren en ik kon foto's maken tot op 30CM afstand, maar dat was te dichtbij dat de camera niet scherp stelde. Pas toen ik hem wilde aanraken met m'n wijsvinger vluchte hij weg.
Op de terugweg heb ik nog een paar mooie avondfoto's gemaakt en later heb ik alsnog een boekenwinkel gevonden. Dit word volgens mij alweer het zevende boek en het is een goed tijdverdrijf dat lezen. Denk niet dat ik nog veel tijd heb en zin als ik weer terug ben.
In de taxfree winkels die je hier hebt heb ik nog een fles Chivas Regal gezien van 4 1/2 liter voor omgerekend rond de 100 euro en zo stonden er wel meer wiskey flessen. Heel goedkoop allemaal, alleen heb ik er niks aan, maar als je van wiskey houd...

Vrijdag 26 november

Weinig uitgevoerd. Boek uitgelezen de avond hiervoor en een nieuwe gehaald vandaag. Halve dag op het strand gelegen en daarbij een bed met bijbehorende parasol gehuurd. Terug op m'n kamer weer wat gelezen en daarna voor twee uur in slaap gevallen. Je word zo lui hier. Na het eten internetten om info te zoeken over Thailand. Ik merk dat er veel naar Ko Lipe gaan vanaf hier en dus dacht ik, ik ga naar Ko Lanta. Verder ook nog de hele dag jeuk gehad en die bultjes zie je nog goed genoeg. Wat een kutinsecten!

Zaterdag 27 november

En vandaag...ook weinig gedaan. Ik heb een ticket gekocht om naar Ko Lanta te gaan en een fiets gehuurd, die ik eigenlijk niet gebruikt heb. Heb aardig lang op het strand gelegen en weer een bed en parasol gehuurd, omdat ik niet in de zon wil liggen. Ik hou dat niet uit, te warm. Op het stran heb ik wat liggen lezen en muziek geluisterd. Ik later me hemd weggeooid, want die werd nu toch wel een beetje geel bij de oksels. Nou ja, dit was al weer even zo, maar hij was nog mooi wit toen ik 'm mee nam. Daarvoor in de plaats heb ik een nieuw t-shirt gekocht. De jeuk word minder, maar niet overal. Vooral op m'n voeten jeukt het nog. Bultjes zie je nog, maar word wel minder. Wat een kutinsecten! That's it, meer heb ik niet gedaan.

  • 02 December 2010 - 20:02

    Chef:

    Volgensmij heet dat gewoon steekschuim jeof ;)

  • 03 December 2010 - 12:44

    Prutsmaster:

    cool, zwevende hagedis!
    ben benieuwd naar de foto's
    succes met je kutinsecten!

    ps. oase

  • 04 December 2010 - 00:01

    Johan:

    Haha die insecten komen me bekend voor, erg irritant ja.

    Sterkte met krabben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 24735

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: