Naar Thailand, ben benieuwd - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Naar Thailand, ben benieuwd - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Naar Thailand, ben benieuwd

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

07 December 2010 | Thailand, Bangkok

Zondag 28 november

Heerlijk rustig hier, zo vroeg in de ochtend en de temperatuur is ook prima nu terwijl ik zit te wachten op de mini-van die er optijd is om me naar de haven van Kuah (Langkawi) te brengen. Onderweg worden er nog wat mensen opgehaald en als we aangekomen zijn haald de chauffeur ook nog de tickets voor ons. We krijgen allemaal een stempel in ons paspoort dat we Maleisie verlaten hebben en de boot naar Thailand kan vertrekken!
Ik heb geen idee hoe lang het geduurd heeft, want ik heb liggen slapen op de boot. In Thailand aangekomen ging het allemaal heel soepel bij de douane, het is niet zoals op een vliegveld. Er was geen controle en er stonden geen lange rijen. Er waren wel douaniers, maar die deden hun werk zittend en kijkend. Ik had al een visum geregeld in Nederland, maar toch kreeg ik nog een extra stempel in m'n paspoort. Iedere toerist had ook een sticker gekregen die je op je borst moest plakken, zodat ze konden zien wie waar moest zijn. We mochten na de douane eerst even een kwartiertje wat drinken (zelf betalen natuurlijk) en daarna gingen we weer verder in een pick-up met dak en onze tassen werden op het dak gegooid. Deze bracht ons weer naar een busterminal, waar we in een gewone reisbus konden die ons weer naar Trang bracht en hier gingen we eruit bij het reiskantoortje waar alles blijkbaar ook van tevoren geregeld was. Hier heb ik ook mijn slaapplaats geboekt, Moonwalk resort. Ook konden we even ergens wat eten, waar we een half uur de tijd voor kregen. Dit werd de 7/eleven, altijd goed... Na dit alles weer in een mini-van waarna we naar Koh Lanta werden gereden. In de bus zat een Nieuw Zeelands stel die al 6 jaar van huis was. Het was ook niet helemaal vakantie, want ze hebben heel veel gewerkt, maar zijn wel de wereld over geweest en hebben overal gewoond. Dit was zo ongeveer het einde, voordat ze weer naar huis gingen. Ze hadden ook net nog een half jaar in Amsterdam gewoond en ze wisten van Sinterklaas. Waarom is het erg als je naar Spanje moet voor straf vroegen ze zich af. Met het busje nog 2 pontjes over en dan ben je er al. Ik ben om 8:00 in de ochtend vertrokken en was om 17:00 bij het resort. 't Was een lange dag, maar het reizen kan nog veel langer duren hier, komt nog wel denk ik.
Het verblijf ziet er goed uit, aardig personeel en voor de goedkoopste kamer heb ik nog steeds een hele goede kamer, mag niet klagen. Ik ben gelijk eten gaan zoeken en ben beland bij een klein restaurantje waarvan ik de naam niet weet. Het was net nieuw en ze waren dus ook net begonnen. De vrouw die er werkte kwam uit Griekenland en ze woonde pas hier in Thailand. Ze was heel aardig en die Thaise gast die in de bediening zat ook. Heb met beide best lang gepraat en moet zeggen dat het eten echt super goed was. Hun kok had gestudeerd in HongKong en hij verstond z'n vak denk ik. Ik ben dan wel geen kenner en vind het allemaal wel best wat ik eet, maar toch smaakte dit een beetje beter. Ze bood ook nog koffie aan, maar ik zei dat ik liever thee drink. Maar ze zei dat ze echt goede koffie maakte, dus heb ik maar koffie gedronken, wat altijd goed is met veel melk en suiker. Ik denk eigenlijk dat het ook wel beter was dan de gemiddelde bak.
Ik was moe en ben TV gaan kijken die ik ook op m'n kamer had. Ik heb naar de wereld kampioen schieten gekeken, wat natuurlijk een Amerikaan is. Het was te zien op de Outdoor Channel en die gast was echt snel. Er was een timmer en in 4 honderdste schoot hij twee ballonnen kapot met een revolver. Ik kon ook zelfs de Ere Divisie zien waar Ajax-Nac speelde, maar wel met Thais commentaar en heb ook naar heerlijke Thaise popmuziek geluisterd.

Maandag 29 november

Lekker en goed geslapen, wel 9 1/2 uur. Ik heb een scooter gehuurd, volgetankt en weer bijna leeg gereden. Ik ben het hele eiland over gecrossed zonder plan en heb wat foto's gemaakt en wat gefilmd. Ergens tussen door heb ik nog gegeten, wat natuurlijk lekker was en het lag op een plek met een mooi uitzicht. Koh Lanta heeft mooie stranden, maar ook vandaag heb ik niet gezwommen. Ik was te druk met rijden. Onder het rijden zag ik een plek waarvan ik vond dat het er wel aardig uitzag en ben daar later weer naar toe gereden om te gaan eten voor de avond en het is echt waar, het Thaise voedsel is echt goed. Ze doen volgens mij alleen het eten soms op een 'westerse pittige' manier klaarmaken, want ik heb nog maar weinig gehad dat ik een loopneus kreeg en naar lucht heb zitten happen van het eten.
Toen ik terug reed zag ik een sportschool en ben er naartoe gegaan om te vragen wat dat kost. Dat was 200 baht voor een keer. Het heeft geen zin na 3 maanden om wat te doen, je krijgt alleen maar spierpijn, maar ik had er gewoon weer eens zin in, dus dat was dan voor de volgende ochtend.
In de avond nog wat zitten bloggen en foto's geupload. Toch had ik daarna weer honger na intensief internetten en heb de scooter gepakt en ben naar de 7/eleven gereden voor een KitKat Chunky en een ijsje.

  • 13 December 2010 - 18:02

    Bert:

    Hee Jeoffrey,

    Wat een rotleven heb jij toch.
    De hele dag maar op een scooter en vervelen op het strand;-)

    Ziet er lekker uit man allemaal, je hebt al heel wat plekken gezien ondertussen, wijs man.
    Je bent ook lekker actief met de reisverslagen, is wel leuk, kunnen we het ook een beetje volgen.
    Mis je het koude kikkelanje nog niet?
    Kan me niet voorstellen, het is nu ron d het vriespunt en het begint net weer te regenen. Kutweer dus!

    Jeoffrey, heel veel plezier en alvast goeie dagen gewenst.

    Groeten,

    Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 24746

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: