Dingen doen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Dingen doen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Dingen doen

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

16 December 2010 | Thailand, Bangkok

Dinsdag 30 november

Ik heb weer voor een dag bijgeboekt, maar dat doe ik elke dag, net als de scooter die je hier goed kan gebruiken. De benzine is nog best duur hier, namelijk 1 euro p/l.

Dus, naar de sportschool geweest en ik had er zin in. Het was alweer 2 1/2 maand geleden en dat was te merken ook, maar het voelde wel weer eens fijn om te doen. Je zag ook alleen vakantiegangers hier. Niet dat het druk was...

Met de scooter wilde ik naar het uiterste zuidelijke punt rijden, waar het nationale park ligt. Het was weer tijd voor een jungletrekking, maar moest eerst een paar foto's van de vuurtoren nemen die daar staat.
Bij de ingang kreeg je een map op een a4-tje die was gekopieerd en zelf getekend en een boekje compleet in het Thais. Op het kaartje kon je een beetje zien hoe het pad liep en het sprak voor zich toen ik er aan begon, omdat het gewoon betegeld was. Dat wilde trouwens niet zeggen dat het minder zwaar was, want je moest aardig wat trap nemen en die waren nog best steil soms. Daarnaast is het warm en een hoge luchtvochtigheid. Er stond ook, meen ik, voordat ik er aan begon dat het twee uur kon duren, maar ik heb denk ik iets gemist, of verkeerd begrepen, want ik deed het in een half uur. Verder lagen er een aantal omgevallen bomen op het pad wat het blokeerde en dus moest je soms wat moeilijk doen. Ik kwam uiteindelijk zwaar bezweet uit dat bos, het was alweer of ik in het water was gesprongen. Ben daarna weer naar dat hok gereden en ben daar keihard in slaap gevallen.
Ben in de avond weer terug gegaan naar die goede eet tent, waarna ik eigenlijk naar een Thai-box wedstrijd wilde kijken, maar dat heb ik laten zitten. Budget...

Woensdag 1 december alweer.

Omdat ik de afgelopen dagen alleen maar heb scooter heb gereden wilde ik vandaag naar het strand. Dat bedacht ik me de dag van tevoren, maar uitegrekend deze dag regende het. En het is niet meer gestopt. Ik heb dus nog geen enkele keer gezwommen hier en daardoor was het wel een beetje een saaie dag. Ook had ik de scooter nog een dag extra, maar ik heb er weinig boeiende dingen mee kunnen doen.
Heb vast een ticket geboekt voor Koh Phi Phi, maar als ik het van sommige Thai mag geloven is er niet veel aan. Zij vinden het te druk, of je moet van zuipen houden, zeggen zij. Daarnaast is het ook veel duurder dan gemiddeld, maar ik ben nu toch in de buurt en wil het toch wel effe bekijken.

Donderdag 2 december

Van de Thaise mensen die mij hadden verteld over Phi Phi, ze hebben gelijk.

Vanochten om 7:30 opgehaald om naar de boot gebracht te worden. Ik heb ontbeten bij het internetcafe/ticketbureau, omdat ze dat gister vroeg. Hij&zij zijn echt heel aardig. Hij is een OZ en zij een Thaise. Ik kreeg zelfs een 'special price' voor m'n boot ticket, namelijk 280 baht. Heb ook bij het hotel gevraagd wat dat mag kosten en dat was 400 baht.
Had deze nacht ook zeer kort geslapen, omdat de kraan lekte en de wasbak verstopt zat, tegelijk. Dus had je de hele nacht drup, drup, drup, waardoor ik de kraan strak dicht draaide, maar die was toen ook kapot. Ik weet niet hoe of wat, maar misschien door de druk of zoiets, begon de kraan ook nog heel veel herrie te maken dat ik zelfs de buren hoorde wakker worden. Die dacht dat het met zijn kraan gebeurde, want ik hoorde 'm klooien door de dunne muren, maar ja, het kwam van mij. Dit gebeurde allemaal rond 4:00 en ben na een uur op het idee gekomen om een washandje om de kraan te doen zodat ik die wat meer open kon draaien tegen dat idiote geluid. Vast gezet met een knijper en ik vond mezelf een echte uitvinder, want ik kon eindelijk gaan slapen en de buurman ook.
Een uur later mocht ik alweer op, moest nog pakken en heb maar wat oncomfortabel op de boot geslapen dat hele uur varen. Zoals overal hoe je ook aankomt, in dit geval als je land met de boot staan ze klaar om je een hotel aan te bieden. Ik had een hele mooie bamboo hut, die wel 900 baht koste aan het water op de rosten. Zag er echt mooi uit, maar dacht na een paar uur al dat dit wel goedkoper kon en ben de gaan zoeken. Ik heb het een en ander gevonden rond de 500 baht en daar ben ik tevreden mee, maar dat is voor de volgende dag.
Heb later nog twee keer mijn teen gestoten op dezelfde plek op verschillende plaatsen. De eerste was een afgezaagde bout die uit de grond stak en de andere een stuk boom.
Ben nog naar de viewpoint geweest, waar je echt een geweldig uitzicht hebt, maar bleef me maar afvragen hoe het 20 jaar gelden geweest moest zijn. Ik vond het echt de Costa Brava inclusief proppers, waar ik op zich geen problemen mee heb, maar niet op zo'n klein eiland. Ik vond het wat misplaatst. Want vanaf het viewpoint kon je pas zien hoe mooi het is. Ik had ook naar bijvoorbeeld Long Beach gekunt, maar dat is mij weer te rustig en weer te ver. Ik zat liever tussen het drukke en het rustige in. Ach, ik heb me wel vermaakt natuurlijk...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 24738

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: