Dingen doen op een eiland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Dingen doen op een eiland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Dingen doen op een eiland

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

17 December 2010 | Thailand, Bangkok

Het regent vandaag voor een keer, dus tijd genoeg om te bloggen.

Vrijdag 3 december

Verkast naar een andere kamer. Toen ik ging uit-checken had de eigenaar nog wel een goedkopere kamer voor 700 baht. Waarom die dat niet had gezegd vroeg ik, omdat ik er niet naar had gevraagd zei hij. Maakte niet meer uit, ik had al gepakt en was klaar om naar een dorm te gaan. Maar hij had nog een vriend waar ik ook nog wel kon kijken. Meestal is het niks, maar ik vond dat ik op z'n minst wel kon gaan kijken. Het was niet ver lopen en toen ik de kamer had gezien dacht ik bij mezelf dat dit een hele mooie kamer was voor 500 en deze heb ik dus ook maar genomen.
Ik wilde nu eens naar het strand, maar wel naar Long Beach en daar ga je normaal naartoe met een longtail boot, want het is aan de andere kant van waar ik zit. Maar eerst wilde ik kijken of het te lopen was, want er moet toch een weggetje zijn dat naar de andere kant loopt? Ik ben gewoon gaan lopen, een heel eind, zwaar bezweet weer heuvel op en kwam na een KM of wat bij een waterzuiveringscentrale, waar ook de verharde weg ophield. GVD! Alles voor lul gelopen en ik kon de zee al zien liggen. Ik ben naar een van die gasten gelopen die net wat flessen water aan het inladen was, om te vragen of dit echt het einde van de weg was. Nee, stap maar in, ik moet toch die kant op. Er was nog een zandweg die je normaal met een jeep zou nemen, maar nu met een bedrijfswagen met laadbak. Onderweg deed hij nog z'n bestellingen en na een kilometer waren we er wel. Ik heb bedankt en ben een plekje gaan zoeken. Het was nog steeds bewolkt, zoals de hele dag (en de rest van de aankomende dagen), maar de temperatuur is nog steeds prima natuurlijk. Ik heb nog wat gesnorkeld hier, maar dat vond ik op deze plek erg tegenvallen. Ik ben uiteindelijk wel met een longtail boot terug gegaan en ben terug gegaan naar m'n kamer, waar ik heb gedouched om voor de tweede keer naar het viewpoint te gaan. Maar dit keer met (video)camera. Het zat weer vol met volk op deze idyllische plek wat het weer wat minder idyllisch maakt.
Deze avond weer een boek uitgelezen en gelijk een nieuwe gehaald en daarna weinig uitgevoerd, dan behalve lezen.

Zaterdag 4 december

In ieder geval zou ik vadaag een ticket halen voor Krabi. Ik hoop dat ik een beetje een goede keuze maak, want ik probeer zo uit te komen dat ik precies op de goede datum aan kom op Koh Phangan voor de Fullmoon Party. En zo niet, ik kan ook nog naar de Halfmoon en Blackmoon party. En als dat niet lukt is er nog met kerst wat en ook nog met Oud en Nieuw.
Waar ik deze ticket haalde zag ik ook nog een toertje voor weinig, waar je met een bootje langs een aantal stranden vaart, zoals o.a. Monkey Beach. Maar het leukste is toch dat je naar Koh Phi Phi Leh gaat waar de film 'The Beach' is opgenomen.
Ik vond het niet zo heel boeiend op Monkey Beach, weer een aantal apen, ik wilde Maya Bay zien, waar de film is geschoten. De oversteek was vrij nat, want de zee was wild. Daarnaast regende het ook nog. We hebben nog gesnorkeld, wat op deze plek een stuk beter was dan op Long Beach. Maya Bay was mooi om te zien, beetje veel mensen weer, maar daar ontkom je niet aan. Er wonen geen mensen, maar je kan er wel een nacht verblijven in een tent. Ik had nog foto's gemaakt, maar het komt niet zo mooi naar voren dan wanneer de zon zou schijnen.
Terug was nog erger, want in een longtail boot is een golf van een meter vrij hoog. Ik was ook zeiknat, zoals iedereen en ik was blij dat ik m'n spullen in een dryback had. Uiteindelijk aangekomen en ben daarna meteen gaan eten.
Dat was het wel zo'n beetje.

  • 17 December 2010 - 11:59

    Chef:

    Ik wil ook naar de full moon party :D

  • 19 December 2010 - 14:13

    Prutsmaster:

    ik ook!

  • 21 December 2010 - 20:02

    Aunty Hilda/tohatjes:

    Hola Jeof,

    Wij zijn al meer dan 2 weken terug uit Espagna, hadden er wel 3 maanden willen zitten. Maar ja, iedereen is verschillend jij zit aan de ander kant van de wereld en heb het nog steeds naar je zin. TOF! Toch wensen we je uit het "saaie"holland hele fijne kerstdagen en een gelukkig 2011. Dikke Knuffels!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 24744

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: