Naar het vaste land - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Naar het vaste land - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Naar het vaste land

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

23 December 2010 | Thailand, Krabi

Zondag 5 december

Vertrokken naar Krabi met de boot en daarop nog wat proberen te slapen.
Als ik in Krabi aankom gebeurd wat ik nu wel gewend ben, er word overal gevraagd waar ik heen wil. Ik had al het een en ander opgeschreven en een van die gasten had 'P. Guesthouse' in de aanbieding die ik op m'n lijstje had staan. Samen met een andere gast in de auto gestapt en naar het guesthouse gereden, waar ik een aardige kamer kreeg voor maar 300 baht. Het is er schoon en ik heb weer een hete douche. Als ik betaald heb voor m'n kamer wil ik naar het centrum lopen en terwijl ik al lopend onderweg ben, bedenk ik me weer dat een scooter toch wel beter is. Terug naar guesthouse om boven geld te pakken voor de scooter en in het trappenhuis vraagt die gast uit de auto of ik zin heb om dingen te gaan bekijken. Dat komt dus mooi uit, ik had hetzelfde plan. Hij heet Nabil en komt uit Parijs en heeft 2 weken vakantie. We bedenken dat we naar de Hotsprings willen en naar Crystal Pond. Wij rijden daar met 80 km p/u naar toe waar we lekker in het natuurlijke warme water kunnen gaan liggen. Onderweg zie ik nog aangereden hond. Dit is best veel vlees als je egeltjes gewend bent.
Dus, we waren niet de enige, het zat aardig vol met mensen, waaronder voornamelijk Koreanen/Chinezen/Japaners? Na dit gaan we bij Crystal pond kijken. Plassen water die dus kristal helder zijn en enigsinds ook wel warm. Het is inmiddels ook gaan regenen, maar ik lig toch al in het water, dus het maakt niet veel uit. Maar als we terug rijden word de regen erger en worden we nog natter dan in het water. Het is daarna de rest van de dag blijven regenen.
's Avonds hebben we bij van die stalletjes gegeten, waar hij elke keer moest vragen of het varkensvlees was, hij is moslim namelijk. Lastig voor hem, maar niet voor mij, ik eet alles, al weet ik soms niet eens wat het is.
Naast Sinterklaas is ook de koning van Thailand jarig. Alles is gesloten, behalve eetgelegenheden, zodat de meeste mensen vrij zijn. Ik weet nu ook dat deze koning meer dan een gewone koning is. Hij word vereerd en ik sprak met iemand die zei dat hij zoveel van hem houd, als hij van zijn eigen vader houd. Hij is een man van het volk, omdat hij ook de dingen doet die zijn onderdanen doen. Hij loopt zelfs op blote voeten, vertelde hij. Zijn zoon, de opvolger, mocht hij niet, want die zat in het leger en dat kan niet veel goeds betekenen voor later.

Maandag 6 december

Wat een klotezooi ook. Eerst functioneerd mijn videocamera niet naar behoren een paar weken terug en nu heb ik een kras/vlek op m'n zonnebril en het ergste kwam ik achter deze ochtend, ik ben m'n fotocamera verloren. En dat allebei in een dag. KUT dus! Gelukkig had ik de meeste foto's een paar dagen terug nog op de externe schijf gezet, dus ben niet alles kwijt. Mis de foto's van Koh Phi Phi en hier van Krabi.

Afgesproken om met de Fransman om naar de Tiger Cave en tempel te gaan met de scooter. Deze tempel staat op een berg en de Boedha zie je al van ver met z'n goudkleur. Het word een hele opgave, want de trap naar boven heeft meer dan 1200 treden. Bij de 800ste tree (zijn genummerd) beginnen m'n kuiten te verzuren en moet ik af en toe even rusten. Hij doet het beter dan ik en dat komt omdat hij jaren shorttrack heeft gedaan en soms nog wel eens mee traint. Hij heeft niet echt een pauze nodig en is dus als eerst boven, waar je een geweldig uitzicht hebt, terwijl ik al het vocht uit mijn lichaam zweet. Na boven te zijn geweest moet je weer naar beneden. Weer heel veel zweten. Wel grappig om te zien dat iedereen zich vet naar de klote zit te zweten en sommige halen het niet eens tot boven. Beneden heb ik suiker nodig, dus ik haal een ijsje, wat te drinken en weer een ijsje. Daarna krijg ik een vette scheitaanval (het is niet netjes, maar het is het mooiste woord om m'n gevoel uit-te-drukken). Probleem was dat geen enkele wc papier had en bovendien had ik geen tijd meer te verliezen. Ik dacht dat ik nog papier in me rugtas had, maar nee... Nu heb ik het dus moeten doen, zoals ze hier doen, met water en m'n hand. Tja, das best smerig, maar het was niet anders. Wat een avontuur. Beneden zijn we nog bij de Cave geweest, waar we een wilde en levensgevaarlijk schildpad zagen liggen op de loer voor een potentiele
prooi. Wij hebben 'm opgepakt en zijn er mee op de foto gegaan.

Terug in het hotel hebben we 's avonds Uno gespeeld en Take 5 met wat andere gasten daar. Een Brit en een andere Hollander en Nabil de Fransman. Leuke kaart spelletjes met cijfers en zo. Normaal heb ik er een hekel aan, maar nu effe niet.

Dinsdag 7 december

Nabil moest vandaag naar Bangkok om 14:00. We konden voor die tijd nog wel wat doen en dat was naar schelpfossielen kijken. Je moet toch wat. Er zijn maar 3 plekken op aarde en dit is er dus een van. Ze zijn al 75 miljoen jaar oud en nog een heel verhaal wat ik daar gelezen had.
Verder hebben we een beetje rondgereden en zijn daarna weer naar het hotel gegaan. Ik heb geinternet, afscheid genomen van de Parijsenaar en heb een ticket geboekt voor de volgende dag om naar Koh Tao te gaan. Ik had gister zitten kaarten met Erick, de andere Hollander, en we gaan daar samen naartoe. Het is toch alleen maar aan het regenen hier. Verder weinig uitgevoerd. We hebben nog wat gegeten en een dubbele cocktail gedronken en ik heb de scooter ingeleverd. Ben vroeg naar m'n kamer gegaan om mijn tas in te pakken en omdat we de volgende ochtend om 6:00 klaar moeten staan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 24736

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: