En weer naar een eiland, om te duiken - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu En weer naar een eiland, om te duiken - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

En weer naar een eiland, om te duiken

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

23 December 2010 | Thailand, Koh Tao

Woensdag 8 december

We moesten dus om 6 uur klaar staan, maar we werden pas om 6:30 opgehaald, terwijl die kerel al om 6:15 kwam aanrijden. We werden ergens naar een 'kantoor' gereden, waar we moesten overstappen op een ander busje die vol met Zweed zat. We reden met 130km p/u naar de haven toe bij SuratThani. Ok.., dat klopte niet, want we moesten naar Chumphon. We hadden 100 baht meer betaald voor de fastboat en de slowboat ging vanuit SaruThani. We hebben er naar gevraagd hoe dat zat, maar het maakt ook verder geen ene reet uit. We kunnen toch niet terug. Het nadeel is dat we nu alle eilanden afvaren, dit zou heel lang gaan duren. Toch, de beloofde aankomsttijd van de fastboat klopte bijna. We zouden 14:00 moeten aankomen en dat werd een half uur later. We zijn in ieder geval genaaid om 100 baht. Whatever...
Koh Tao zag er van afstand al heel mooi uit met z'n uitstekende rotsen. Ik vond het een mooi gezicht en ook het weer is gelijk een stuk beter. Zeker na de afgelopen dagen waar ik toch veel te veel regen heb gezien.
Bij aankomst hebben we een taxi-pickup genomen en hebben we ons ergens bij een hotel af laten zetten. Dit was toch wel te duur en zijn naar een ander gelopen die ook wel duur was. Ach, we hadden wel weer warm water en we delen de kosten.

Donderdag 9 december

We zijn hier gekomen om een duikcursus te volgen en daar heb ik voor gebeld deze dag. Het is een rib uit mijn lijf, maar dit wilde ik heel graag, dus gewoon doen, anders krijg ik weer spijt later.
Het is een 4-daagse cursus, Padi open water. Alles is inclusief en daarom hebben we besloten om toch nog maar een extra dag in dit verblijf te blijven, want om nou voor een dag te verkassen zagen we niet zitten. Ze komen ons pas morgen ophalen met de taxi.
We hebben daarom maar een scooter gehuurd met noppen banden, wat je hier echt wel nodig hebt, want de zandwegen zijn toch niet in hele goede conditie. Maar als je op de verharde weg rijd is dit echt klote rijden met die noppen, zeker als je een bocht maakt. Voelt vreemd aan.
We zijn naar een strandje gereden, Coral Bay geloof ik, wat een heel klein strandje is, maar het is er wel heel mooi! Het water is hier heel helder en het ziet er lekker tropisch uit. Hierna nog door gereden naar de viewpoint, wat ook een geweldig mooi uitzicht bied en waar je kapot gestoken word door de muggen.
Terug in de bungalow hebben we gedouched en daarna gegeten en verder weinig gedaan. We moesten weer vroeg op de volgende dag voor het duiken.

Vrijdag 10 december

Om 8:00 opgestaan, wat is vroeg? Scooter weggebracht en om 9:30 we opgehaald worden. Dit werd 9:45 en zijn we naar Buddha View gereden, ons duikresort, wat aan de andere kant ligt van Koh Tao. Bij aankomst werd uitgelegd hoe alles werkt hier en werden we naar onze basic bungalow gebracht, met koud water. Hier moet al het wc papier in de vuilnisbak, omdat het riool het niet kan verwerken. In de dagen dat we daar zaten hebben we er een overvolle vuilnisbak van gemaakt. In de middag hebben we een beetje gezwommen op een mager strandje en 's avonds krgen we wat theorie en een film te zien over het duiken. We kregen ook huiswerk, wat ik verschrikkelijk vond. Na die film heb ik een beetje het boek bekeken en zijn daarna gaan eten bij de BBQ. We hebben daar wat gepraat met ons klasje die bestond uit een stel uit GB, een Belg en een Ijslandse.
Later heb ik weer dat boek doorgelezen, denkend aan school. Ik was totaal vergeten hoe het was om dat soort dingen verplicht te doen. Mij kamergenoot is net afgestudeerd en daar zit het er nog in, maar ik ging veel langzamer. Daarnaast heb ik nog 1 1/2 uur liggen slapen, terwijl hij al vragen aan het beantwoorden was. Hij was dus al klaar en ging leuke dingen doen, terwijl ik alles nog moest afmaken. Zo herkenbaar...
Maar het is wel leuker hier dan dat je het thuis doet natuurlijk, dat scheeld.

• 23 December 2010 - 22:35

Chef:

Haha jeof aan de studie! Mooi verhaal!

• 24 December 2010 - 13:49

Gerard En Ineke:

Fijne om te lezen dat je het naar je zin hebt. Wij geloven graag dat het studeren wat moeilijker is als je dat al een tijd niet meer hebt gedaan.
    Van hieruit wensen we jou fijne feestdagen toe en een goede jaarwisseling!

Groeten,
    Gerard en Ineke

• 24 December 2010 - 17:24

Solex:

hey jongen fijne feestdagen ohh nee alles is al een feestdag voor je maar groetjes uit ede laters

• 24 December 2010 - 17:30

Meester Legeer:

goed je huiswerk maken jonguh!!!