Duikcursus - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Duikcursus - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Duikcursus

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

28 December 2010 | Thailand, Koh Tao

Vandaag was eigenlijk de eerste dag, de dag hiervoor was meer introductie, maar je moest toch wel je ding hebben doorgenomen, wat ik dus niet afhad. Om 9:00 hadden we theorie, wat makkelijk was. We wilden in eerste instantie les hebben van een Hollander, maar dan waren we maar met z'n tweeen en dat is niet leuk. Dus vandaar dat we nu ook les in het Engels krijgen. Dit is van James uit Australie, 'Aye'. Relaxte gast die je goed kan hebben met de nodige humor. 's Middags was voor het eerst in het water, maar wel alleen in het zwembad. Beetje de eerste 'skills' leren en hoe je vest werkt.
Op de tweede dag mochten we het water in, nadat we 's ochtends eerst theorie hadden gehad. Er komt nu ook rekenen bij, wat absoluut niet mijn sterkste kant is, maar het is noodzakelijk dit te weten. Het gaat over het uitrekenen (met een tabel, wat voor mij gewoon alleen maar cijfers zijn op een plastic kaart) hoeveel stikstof je in je bloed hebt wanneer je zo diep en zo lang onder water was, en zo... En wat als je een dubbele duik maakt, enz. Het is heel makkelijk, ik moet het alleen honderd keer doen voor ik zie dat die cijfers een verband hebben, ondanks een tabel.
In ieder geval, de eerste duik was niet heel diep. Ik vond het toch al wel erg gaaf, alleen was er nog niet bar veel te zien. Er was een school kleine barracuda's wat er voor mij betreft al best spectaculair uitzag.
Omdat we de afgelopen 3 avonden alleen maar hebben zitten BBQ-en, wat echt wel heel lekker is, ben ik waarschijnlijk ziek geworden van een stuk vlees/vis. Het begon met moe zijn, toen gevoelige spieren in mijn nek en daarna was ik ziek in z'n geheel. Het gebeurde in een uur tijd. Ik heb de hele nacht liggen draaien en 's ochtends heb ik wel alvast m'n theorie examen gedaan, maar ik heb het duiken afgezegd. Je leert ook dat je niet mag duiken als je je niet goed voelt. Over de rest van de dag heb ik geslapen en poep gespetterd. De dag erna was ik alweer beter. Het heeft niet veel langer dan 24 uur geduurd en ik zou na 2 dagen niet duiken de cursus afmaken. Erick had 'm al afgemaakt en die heeft nog een 'fundive' gemaakt.
Omdat onze cursus maar 4 dagen duurt en we in Buddha View maar 3 nachten inclusief hebben, hadden we besloten om te verkassen naar de buren. Dit heb ik op de dag gedaan toen ik weer beter was en Erick z'n cursus in de ochtend aan het afmaken was. De buren zijn Tropicana en dit is een goede keus. Eindelijk weer warm water, ondanks dat het wat meer kost, we delen de kosten.
Ook probeer ik al weer effe een bungalow te regelen op Koh Phangan voor de Fullmoon Party, wat niet heel erg lukt. De kans dat het druk is en heel vol zit is groot,zeggen mensen. Gelukkig komen we Arnold tegen die ook in Tropicana zit en al wat heeft geregeld daar. Hij wil die keet wel delen met ons en dit komt dus heel goed uit.
De overige twee dagen die ik nog moest duiken waren een keer tot 12 meter en een keer tot 18 meter. Die keer tot 12 meter had ik een slechte dag, dit ging, vond ik, niet erg geweldig. Zij vond dat het wel goed genoeg ging, maar ze deed gewoon aardig vond ik. De laatste keer ging beter. Ik had nu geen les van James meer overigens, maar van Aurora, een Italiaanse en de andere leerling was een Amerikaan.
Ik heb hoe dan ook m'n Padi Open Water en daar heb ik op gedronken en gerookt, wat je bij een bar verderop kon halen voor 100 baht p/j. Trouwens, de twee dagen hiervoor was ik ook al bij die bar geweest.
Op een dag, de 17e, hadden we weer eens regen. Dat is saai, maar als ik hoor hoe het in Nederland is, wordt ik blij. Ik heb weer een boek uit en een nieuwe gehaald die over een UFO ontvoering gaat. Ik heb ook m'n tijdelijke duikpas opgehaald, want de officiele word naar huis gestuurd.
Arnold en Erick zijn ook druk bezig met hun verwondingen die ze hebben opgelopen, waarbij Arnold het er 't 'ergst' aan toe is. Hij is al bij de EHBO geweest, omdat een klein wondje geifecteerd is geraakt.
We hebben ook nog een scooter gehuurd en zijn zowat ieder zijweggetje ingereden die we maar konden vinden, dus je kan zeggen dat we echt het eiland hebben bekeken.
Onze laatste dag zijn we beland bij een super cool 'restaurantje'. Meer een hut, zoals je ze hier wel meer ziet, maar erg gezellig. We zagen dit ding 's middags onder het rijden en zijn in de avond terug gegaan. We hebben hier heel lang gezeten en de mensen daar waren heel gast vrij. Hij vroeg wat je lekker vond en moest dat nog even laten halen voordat hij kon gaan koken. Ik wilde spicy en daar heeft ie rekening mee gehouden. Ik kreeg de hik, wat ik vaker heb met heet voedsel. Toch, het mag best extremer. Zelfkastijding met pepers vind ik erg prettig.
Dit alles is gebeurd van de 11e t/, de 19e, want de 20e gaan we naar Koh Phangan, waar ik naar uitkeek. We hebben hier op koh Tao veel mensen ontmoet en een leuke tijd gehad.

O ja, het enige ding waar ik van baal is dat ik eigenlijk de titel 'ikbenstickersplakken' zou moeten veranderen. Ik ben ze kwijt geraakt, waarschijnlijk al op Phi Phi. Ik heb 5 hele minuten de kamer vol gescholden (ik was alleen op dat moment) met ziektes en godlastering. Wat ik over heb was voor Bangkok en nu heb ik er dus nog maar 2 die in m'n portemonnee zaten. VET balen!

  • 29 December 2010 - 00:48

    TiMBO:

    Yo Jeoffrey! Fijne Kerst en Gelukkig Nieuwjaar!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 24745

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: