Naar de Full Moon Party - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Naar de Full Moon Party - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Naar de Full Moon Party

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

29 December 2010 | Thailand, Bangkok

Maandag 20 december

We hebben Koh Tao verlaten en zijn naar Koh Phangan gegaan met de boot. Hoe lang heeft het geduurd, ik weet het niet meer. Vier uur misschien?
Op de pier aangekomen word meteen weer gevraagd of je al een onderkomen hebt en dat hebben we, als het goed is, want dat had Arnold geregeld. We stappen in een taxi die ons naar het verblijf brengt. Geen idee wat ons te wachten staat, ook omdat Arnold eigenlijk voor 1 persoon geboekt heeft. Hopen dat we met z'n allen in een kamer passen, maar dat zien we later wel.
Het is een niet al te lang ritje naar Or-Rawarn, zo heet het. Het ziet er wat minder uit dan ikzelf had verwacht, maar dat valt achteraf erg mee. De huisjes zien er van buiten niet heel goed uit, maar binnen in is gewoon ok. Niks minder dan de meeste plekken waar je slaapt.
Zij, de eigenaresse moet even kijken hoe of wat en voor 100 baht doet ze wel een extra matras in onze kamer leggen. Dus, Arnold en Erick slapen in een bed en ik op een matras op de grond. Prima.
Deze plek waar we beland zijn is eigenlijk heel leuk. Leuker dan ik in eerste instantie dacht. De eigenaresse heeft humor en is een leuk persoon en de mensen die er verblijven zijn ook relaxed. Je moet ontzettend lang op je eten wachten soms en soms nog een keer naar vragen. Het maakt niet uit, je moet er gewoon om lachen.
We huren een scooter en 's avonds gaan we naar Haad Rin, het strand plaatsje waar de FMP de volgende avond gehouden word. We horen dat er eigenlijk iedere avond feest is en voor mij betekend dat al dat het niet heel speciaal is. Dus er is altijd een FMP, zonder de volle maan, zoiets. We komen nog wat Braziliaanse tegen, waar Erick later zere knieen aan over houd en ik word deze avond al behoorlijk zat, mede door de buckets, maar nog beter, ik vind eindelijk weer een bar waar ze Southern Comfort hebben. Met Sprite. Ze kijken je meestal als een mongool aan als je vraagt of ze dat hebben. Bourbon, je weet toch?? toch niet dus...
Ik vind de muziek over het algemeen kut, maar er is in ieder geval een plek waar ze Psy-Trance draaien, wat het goede tempo heeft. Ik moet wel zeggen dat de meeste geluidssystemen er een goed geluid uit knallen.
Op het strand word me regelmatig gevraagd of ik nog wat moet hebben, van wiet tot xtc, maar als je me kent weet je dat ik dat nooit zou kopen.
Arnold is al gaan slapen, want heeft last van z'n voet en Erick is nog ergens op een ondergrond van beton en ik vond het daarna ook wel weer tijd om te gaan. Lekker zat terug rijden, niet te hard natuurlijk. Ben nog even bij wat gasten gaan zitten bij terugkomst, die aan het strand zitten te roken en daarbij heb ik een cocktail besteld. Honey Monkey, jammer dat ik het recept niet weet, dit was een hele goede voor een feestje thuis. Daarna heel goed geslapen.

21 december.

De dag van de FMP zelf. Zowat iedereen die op dit eiland loopt gaat er naar toe heb ik het idee.
Ik kan kort zijn, ik vond het tegenvallen. Niks mis mee om naar de klote te zijn, alleen het is niet mijn publiek. Je hoort meestal overal van die nep house, of R&B/jaren 2000 hip-hop. Kan ik niet tegen. Heb weer de hele avond bij de Psy-Trance gestaan, wat tenminste nog een publiek heeft, zo lijkt het, die echt voor de muziek komen. Beetje gekleed als krakers, met dreads enzo. Bevalt me veel beter. Ik was niet zo heel erg ver heen dit keer en ben ook om 3:00 (dacht ik) terug gegaan.
Ik vergeet erbij te zeggen, sinds ik op Koh Tao ben geweest en hier zie je het natuurlijk ook, zie je die gasten die een beetje met dat vuur lopen te draaien. Je ziet het ook wel op kraak feesten waar er geen reet aan is, maar deze gasten zijn echt veel beter, zodat het ook leuker is om naar te kijken.

22, 23 en 24 december

De 22e was ik gaar. Beetje rondgereden op de scooter. We hebben 's avonds nog wel een tof feest ontdekt bij toeval. Ook Psy-trance, maar een publiek van 100 man misschien, die er ook alleen is voor de muziek. Aan het strand, met hier en daar een hangmat. Niet heel grote keet, maar met een hard genoeg volume. Aankleding was simpel, blacklights met wat spul wat erin oplicht. Lekker basic, maar effectief. Ik was nuchter en moe en heb het niet laat gemaakt.
Deze dag een extra dag bij geboekt voor de bungalow. Dit vanwege de trein die we wilde nemen en die zit vol.

De laatste dag hier zijn we verkast naar een hut aan het strand, letterlijk. Jammer dat het de hele dag regende. Ik heb een nieuw boek gehaald, Acid House, van de schrijver van Trainspotting en we hebben een boot ticket gehaald om naar Surat Thani te gaan om daar de trein te pakken naar Bangkok.

We hebben de boot gepakt van 12:30, waarbij we eerst nog langs Koh Samui varen, net als op de heenweg. Ik gok dat het 3 uur duurde. De trein zou vertrekken na 17:00 en ik had er zin in. We zullen de volgende dag om iets over zes in de ochtend aankomen, volgens de planning.
Ik heb nu geen zin meer om te typen, maar het was geen nuchtere treinreis kan ik vast vertellen.

  • 31 December 2010 - 09:27

    Solex:

    gisteren 30 dec ben ik naar duitsland geweest vuurwerk gehaald vandaag 31 dec ga ik oliebollen bakken thuis muziekie erbij met pilsje komt best goed ik zal aan je denken als ik die doos van 22kg afsteek:} alfast beste wensen voor 2011 jongen en maak er een mooi oud en nieuwfeest van later .gr alex&mel

  • 08 Januari 2011 - 12:04

    Prutsmaster:

    als je nu terug komt,
    heb je vast een startcapitaal voor je eigen scooter :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 24724

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: