In Bangkok en erom heen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu In Bangkok en erom heen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

In Bangkok en erom heen

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

09 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Zondag 26 december

De volgende dag na de zuipavond was ik wel prak, maar geen kater. Die heb ik niet zo vaak (maar wel heel erg na m'n verassings/afscheidsfeest). We gingen dingen kijken vandaag, we wilden in iedergeval naar het paleis. Die keet sluit vrij vroeg en het was nog maar de vraag of we dat gingen halen. Erick, Megan en ik hebben een taxi gepakt, omdat Megan van water ziek word, zeeziek dus, en daarom hebben we niet de rivierboot genomen wat wel sneller zou zijn. Dit koste nogal al wat tijd, wat me eigenlijk niet zo heel veel uitmaakte. Tijd zat hier, over het algemeen. We hebben zo wel een deel van de stad gezien.
In ieder geval, we hadden bij aankomst nog 15 minuten en hebben toen maar besloten om maar wat andere dingen te gaan bekijken. Ik ga toch nog een keer terug naar Bangkok, dan probeer ik het nog wel een keer, want de volgende dag ga ik naar Ayutthaya. We hebben een tuk-tuk genomen, die provisie krijgt als hij langs winkels rijd en zijn passagiers daar even een kijkje nemen. Hebben we twee keer gedaan, een keer naar een kleermaker en een juwelier. Hij wilde daarna naar nog wat andere zaken, maar we waren het zat. Zo hebben we de middag besteed en hebben we ook nog een Buddha gezien en de bijbehorende tempel.

Ik heb 's avonds eindelijk een nieuwe camera gekocht, weer een Olympus, omdat ik nogal gek was op m'n oude Olympus. Nu moet ik toch wel zeggen dat de andere soms een beetje beter was.

Dus ik ga naar Ayutthaya, de oude hoofdstad van Thailand, en Erick gaat naar Cambodja in de ochtend. Het blijft een geweldig iets dat reizen. Je reist met mensen en je gaat je eigen weg na een poosje en ontmoet weer nieuwe mensen. Zo ook nu.

Maandag 27 december

Ik ben om 6:45 opgestaan om afscheid te nemen van Erick en Megan. Ik zelf wil ook vroeg vertrekken om een vroege trein te pakken naar Ayutthaya.
Na een paar weken ben ik weer alleen en ga opweg naar het station. Daar koop ik een 3e klas kaartje, waar je geen andere keus hebt op zo'n 'kort' traject. Voor ons Nederlanders zou het lang zijn. Ik geloof dat het ruim 2 uur duurde, maar voor de prijs hoef je het niet te laten, dat was maar 15 baht.
Het was erg warm vandaag en daarin moest ik opzoek naar een slaapplek met rugtas. In het centrum aangekomen ben ik wat heen en weer gelopen en op een gegeven moment kwam er een vrouw naar buiten gerend, zou je bijna kunnen zeggen. 'I have cheap room!' Dat was bij Tony's guesthouse en na het bekijken van mijn kamer, wat er prima uitzag, heb ik betaald en ben ik een fiets gaan huren om de tempels te gaan bekijken. Ik heb er twee gezien en daarna had ik geen zin meer. 's Avonds heb ik nog een toertje gedaan, met de boot over de rivier, tempels kijken. Nu was ik het echt zat, ik vond het totaal niet boeiend meer. Morgen ga ik weg, had ik me maar bedacht.

Later in de avond wilde ik aan m'n blog werken en wat gaan eten. Ik heb wel gegeten, maar ben niet in een internet cafe geweest. Ik was beland bij de Jazz Bar, aan de overkant van mijn verblijf. Die kerel die daar werkt was erg grappig. Hij kon zowat alle grote plaatsen in Nederland opnoemen en sprak nog wat grebrekkig andere talen om klanten te lokken. Het was nog niet druk en er zaten nog twee andere gasten, een Duitser en een Zwitser. Dus de barman zegt dat we maar bij elkaar moeten gaan zitten, dat is gezelliger. Dat hebben we gedaan en we hebben een klein beetje gedronken. Maar een van die gasten, de Zwitser, zit blijkbaar in de kamer naast me, dus daar heb ik later nog wat mee gerookt, stiekum achter het guesthouse. Gezellig, beetje over house en feesten praten. Zelfde interesse, je weet wel. Afscheid genomen, want ik zou dus vertrekken de volgende dag vroeg naar Kanchanaburi en hij bleef nog een dag.
Voor als je nog geen tempels hebt gezien, hartstikke leuk hier. Ik vond er geen reet meer aan.

Dinsdag 28 december

Dus, Ayutthaya, ik ben er maar een halve dag geweest. Vroeg op, ontbeten en nog met een aardige oudere vrouw gepraat waar ik eigenlijk helemaal geen zin in had. Ze was ook op wereldreis, wat ik dan wel grappig vond op haar leeftijd. Ik heb een lokale bus weten te bemachtigen. 3e klas in de trein was een ramp, deze bus ook. Het duurde twee uur naar Suphanburi, waar ik moest overstappen op een andere bus, die uiteindelijk in Kanchanaburi uitkwam. Dit duurde ook weer zo'n 2 1/2 uur. Daar heb ik een fiets met bestuurder genomen die me naar BlueStar Guesthouse bracht. Dit is een heel prima guesthouse voor weinig en het personeel is vriendelijk. Ik heb een scooter gehuurd en ben naar het 2e Wereld Oorlog museum gegaan. Na een poosje stond ik weer buiten met nieuwe informatie die ik nooit allemaal kan onthouden. Helaas, want het is wel intressant. Maar voorals je het nog niet wist, hier ligt dus de brug die je wel misschien kent van de film 'Bridge over the river Kwai'. Het is de Death Railway van Thailand naar Burma en hier zijn meer dan 100000 krijgsgevangen overleden, waaronder ook ruim 2000 Nederlanders
Ik heb nog op de militaire begraafplaats gekeken die aan de overkant ligt.
Zo heb ik me hier vermaakt. Je moet toch wat...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 24727

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: