Weinig doen en O&N - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Weinig doen en O&N - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Weinig doen en O&N

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

12 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Woensdag 29 december

Waar iedereen voor komt is die brug. Het is een aardige attractie waar veel mensen op af komen. Nu is het eigenlijk maar gewoon een brug om te zien, maar het maakt toch, voor mij althans, indruk met wat er hier gebeurd is. Je mag er over heen lopen, maar als de trein komt, want hij is nog steeds in gebruik, hebben ze wat uitsparingen waar je kan wachten tot de trein voorbij is. Die rijdt ook heel langzaam natuurlijk, maar wat er ook gebeurd, het is je eigen schuld, de Thaise spoorwegen zijn niet aansprakelijk. Ik heb na een aantal foto's daar de scooter gepakt, die overigens een flinke klap heeft gehad ooit. Er zit een slag in het voorwiel en de plaat waar je je voeten opzet heeft 2 scheuren.
Ik rij er wat mee rond en vind een grote tempel die op een heuvel staat en die ik al van ver kan zien. Daar maar eens kijken dan.
Om boven te komen moet je een redelijk lange trap op, maar boven heb je wel een geweldig uitzicht. Deze tempel heeft ook weer een Buddha die ook weer een aardige afmeting heeft.
's Avonds zag ik onder het rijden op zoek naar eten een soort markt. Er was veel verlichting, er stond een podium en er stond een auto- en scooter stand. Hier heb ik eten gehaald bij een van de stalletjes. Rijst natuurlijk met wat vlees, dacht ik. Smaakte lekker, maar het bleek toch vis. De porties zijn ook altijd klein in Azie en ik heb ook nog kip gehaald bij een andere stand.
Later beetje internetten en dat was deze dag weer. De volgende dag moet ik met de bus naar Bangkok terug.

Donderdag 30 december

Opgehaald bij het guesthouse voor de busreis terug naar Bangkok. Duurde dit 2 1/2 uur, ik weet t niet meer.
Iedereen werd in de buurt van Kao San Road afgezet en daar mag je het zelf weer uitzoeken. Ik heb na een poosje lopen met rugzak toch maar een taxi gepakt naar het station om daar weer de skytrain te nemen naar Sukhumvith. Ik had besloten om terug te gaan naar hetzelfde guesthouse. Ik vond het hier wel leuk en je kent er al wat mensen.
Daar aan gekomen leken ze een beetje verrast denk ik. "Your back?!" werd er vrolijk gezegd (niet dat je denkt dat ze er geen reet aan vonden). Ik ben daarna meteen weer gegaan, want er waren op dat momnet niet zoveel mensen. Ik wilde een nieuwe poging waagen om naar het paleis te gaan, want dit keer was ik optijd. Heb er uiteindelijk nog wel lang over gedaan, maar ben er wel gekomen en nu wel met de riverboat. Je mag niet binnen lopen met korte broek en daarvoor kan je een lange broek huren voor 200 baht, waarna je bij teruggave je geld ook terug krijgt. Half uur in de rij gestaan en daarna naar de ingang waar je een entree ticket moet kopen voor 350 baht. Kut! Ik had maar 500 bij me, waarvan ik er net 200 heb uitgegeven. Verder ook niks om te betalen... Inclusief wachten ben ik er misschien 45 minuten geweest. Krijg de tering, dacht ik, het is toch weer zo'n zelfde klote gebouw.
Daarna maar weer naar een van de zovele tempels geweest, Wat Po heet het geloof ik. Foto's gemaakt en toen was ik het zat, die tempels, maar ook de rest van de middag. Ik wil nog maar een tempel zien en dat is Angkor Wat, ik ben ze zat.
De rest van de dag rustig aan gedaan, morgen is het de 31ste, dan mag je alweer los.

Vrijdag 31 december

Hmmm, ik heb niet zoveel opgeschreven. Bij overdag staat een vraagteken... Whatever.

Tegen zessen was er eten dat Dave (eigenaar) had geregeld. Patat, rijst en kip en nog wat ander spul. Met z'n allen gegeten om een goede bodem te krijgen voor de avond. Ik was al een beetje begonnen aan het barretje van het guesthouse zelf met rum sprite en nog iets dat bij het 2e glas al beter smaakte. Tegen tienen gingen we de deur uit met 13 man.
We gingen naar de stripclub, waar ik altijd al eens heen wilde. We kwamen binnen en het eerste wat ik zag was beffende vrouwen. Ik vond het wel grappig, zeker toen ik na veel uitleg bleek dat ze Southern Comfort hadden, toen was ik blij. Hierna gingen we nog naar twee van die clubs en ik begon het bij de tweede eigenlijk wel zat te worden. Zo boeiend was het niet. Je kijkt, maar het is best a-sexueel. Geweldig lichaam, maar er moag wel een ander hoofd op soms/meestal.
Wat ik echt vond tegenvallen was dat we tegen twaalven nog steeds in een stripbar zaten en hier begon dus ook voor ons het nieuwe jaar. 3-2-1..., anti-climax in de stripclub! Ik was niet de enige die dat vond, maar na twaalf werd het toch wel steeds gezelliger, mede omdat iedereen toch zat werd en er ook lekker tequila geshot werd.
Gelukkig gingen we naar een echte club, ik weet niet meer welke, en daar hebben we het leuk gehad, kan niet anders zeggen. Ik was samen met een Austalier en een Zuid-Afrikaanse over (ik heb het geprobeerd) op het laatst en we hebben samen een taxi terug genomen. In de taxi hebben we zitten discussieren over geloof en buitenaardse wezens en een hoop andere bullshit. Dronkenmans gelul mag je wel zeggen. Ik denk dat we 5:30 terug waren.

Ik ben bij terugkomst van het guesthouse een ronde gaan lopen en een uur later was ik weer terug. Chris (de Australier) zat er nog en wij zijn verder gaan 'zuipen'. Bier met Sprite en hij nog met slaappillen. Ik heb geen idee meer waar we over gepraat hadden. Het meisje die moest werken die ochtend heeft het lekker aangehoord en nog foto's gemaakt (mss gezien, die met de klok in de hand van Chris). Uiteindelijk kregen we honger en zijn we zat naar de McDonalds gelopen terwijl het alweer licht was. En dat is dan zo lekker met het verschil in Nederland. Verrot en 25C met de zon op je bol. Heerlijk ontbeten en weer terug, waarna ik het om 10:30 had gehad, wat ik knap van mezelf vond. Gezond het nieuwe jaar in...





































































































































































































































































  • 13 Januari 2011 - 08:04

    Noyan:

    Ola Daar ,
    Wat een verassing om je zo ver weg te treffen. Ik was weer eens in het land en dacht om jou op te zoeken. hehehe maar dit keer was je niet te pakken :)))
    Geniet er van Jeoffrey. Ik ben erg blij voor je , wish i could do the same...
    pas goed op je zelf ...
    see you when i see you !

  • 21 Januari 2011 - 13:58

    Prutsmaster:

    keurig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 24743

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: