Killing time - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Killing time - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Killing time

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

19 September 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Zondag 19 september.

Ik had eigenlijk weinig zin om vandaag nog wat te doen aan m'n blog, maar ik moet wachten voor mijn vlucht, dus dat doe ik maar in het hostel. Ik ben al wel de stad ingeweest om te ontbijten en ik wilde kleren kopen. Maar bij nader inzien heb ik het maar laten zitten. Om nu meteen veel uit te geven in het begin lijkt me toch onverstandig. Toch, het was wel verleidelijk, vooral in de Ben Sherman shop. Heb wel een I <3 SF shirt gekocht.

Maar gister bomen wezen kijken. Ik had het nooit op de fiets kunnen halen. Heb de bus dus gepakt, wat best makkelijk ging. Tja, waarom zou het ook anders zijn dan in NL, met de bus gaan. Zo zag ik dus dat ik dit nooit had kunnen fietsen. Zoveel haarspeld bochten, steeds verder de berg op. Het uitzicht was echt schitterend. Natuur is zo mooi hier. Maar ik was omgekomen op de fiets.
Eenmaal aangekomen, was het zo druk met geparkeerde auto's. We zaten maar met elf man in de bus, dus dacht dat het niet zo druk zou worden. Nou dat werd het ook niet, omdat het redelijk groot is. Dus ik had dit ook niet hoeven schrijven...
Het zijn dus Redwoods die hier groeien. Dit zijn de langste en Sequoias de dikste. De meeste bomen die in Muir Woods staan zijn tussen de 800 en 1000 jaar oud. Maar ze kunnen 2000 worden en Sequoias wel 3200. Staat in de folder. De langste Redwood ooit gemeten was in 2006 en die was 115 meter. Ik weet niet hoe hoog ze in dit park waren, maar zeker wel 80 tot 100 meter schat ik. Erg indrukwekkend! Er is een familie van 15 soorten, maar dit zijn dus de grootste en in de VS groeien maar 2 soorten in een heel klein gebied langs de westkust. Ooit stond het noordelijk halfrond ermee vol in de tijd van de dino's.
Jammer dat ik tijd te kort kwam, want de laatste bus vertrok om zeven uur en ik wilde nog wel een langere route lopen, maar dat zou te laat worden. Dan maar de main route. Helaas...
Het ruikt er ook zo fris, het is er zo groen, jammer dat er mensen liepen. Het zag er zo prehistorsch uit. Onwijs mooi!
's Avonds was erg gezellig geworden. Ik heb toch maar weer eens gerookt, met een Amerikaan hier. Ik wilde het toch eens proberen van hier en moet zeggen, het is echt niet slecht, maar bij ons is er nog zoveel betere. Maar dit was gewoon een hele goeie standaard top. Ik moet ook zeggen, heb het bijna iedere dag wel ergens geroken op straat. Het is blijkbaar toch geen probleem. Niet in SF zei hij. Iedereen was verder aan het bier en ik een fles Smirnoff Ice. Maurice weet wel wat voor fles. Later zijn we nog naar het cafe geweest waar we begin van de week waren. Het cafe heet Specs btw.
Die Amerikaan was best cool. Hij was DJ, echt openminded, zoals het hoort en hij was een echte house liefhebber. Van die ouwe. Niet alleen oldskool, maar ook soulfull en disco-house. Hardcore vond ie niet zo geloof ik. Dus we hadden heel wat te bespreken. Ik zei ook; House music is an universal language, spoken and understood by all (Mr Fingers / Jacks House). We have a connection, zei hij. En we hebben nog lekker staan roken voor de deur van het hostel. Klonk goed om die zin een keer in het echt te gebruiken.

Nu zit ik nog steeds te wachten, best saai, maar dat hoort er denk ik maar bij. Het is hier nu 2 uur 's middags, dus nog heel effe en dan verlaat ik Pacific Tradewinds. Zo heet het hostel.

Ik weet niet hoe het is met verbindingen op de Cooks, maar dat zie ik dan wel weer. Anders hoor je gewoon effe lekker niks.

Dag hoor!

  • 19 September 2010 - 21:32

    Hoi:

    heb je ook nog vlagetjes gekocht om op je rugtas te naaien ? want dat wilde jetoch uit ieder land waar kwam.de groetjes uit Ede xx

  • 19 September 2010 - 23:01

    Chef:

    Biologie is weer bij gespijkert! ;) enjoy the cooks mate!

  • 20 September 2010 - 12:17

    Gerard:

    Hallo Jeoffrey, ik dacht dat ik je laatste mail had gelezen. Mooi niet dus, nu wel. Bye-bye SF. We horen wel weer van je vanaf de Cook eilanden.

  • 21 September 2010 - 17:42

    Solex:

    wat een avontuur al in amerika en je begint pas,nou veel relaxe dagen op de cooks.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 24607

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: