Vandaag de stadsiconen bekijken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Vandaag de stadsiconen bekijken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Vandaag de stadsiconen bekijken

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

13 Oktober 2010 | Australië, Sydney

7 Oktober.

Natuurlijk, alweer vroeg op. Kamer in, kamer uit. Die Duitsers zullen me nu wel haten, omdat ik ze elke keer wakker maak. Komt door die deur, die maakt zoveel geluid en de rits van mijn tas... en omdat ik steeds wat vergat.

De planning vandaag is naar de Botanische tuinen, de Opera house en die brug bekijken. In de botanische tuinen zie ik mijn eerste kakketoes in het wild. Je ziet ze hier net zoveel als een ekster bij ons, of een vlaamse gaai, maar niet zoveel als een mus of een spreeuw. Ik zie vogels met een lange snavel, is dat een Ibis??? Geen idee, zou het nu via google kunnen opzoeken, maar dat doe ik niet. De tuinen zijn bijzonder mooi, je zou er bijna een hele dag kunnen blijven hangen. Via de tuinen kom je vanzelf terecht bij de Opera house en je ziet gelijk op de achtergrond die brug. Het blijft toch wel gaaf om in t echt die wereld attracties te zien. Heb natuurlijk ook dit keer weer belachelijk veel gelopen om alles te bereiken. Ben nu wel bij de Ben Sherman winkel geweest en heb twee blousen gekocht. Een voor Maurice en een voor mezelf. Later vond ik 'm toch niet mooi en wist ik dat ik hem morgen alweer ging ruilen. Ik had in het park ook een Japanse, of een Chinees, wie weet, met de gaafste sokken ooit gezien. Sokken met tenen, zeg maar. En dat in sandalen, handschoenen voor apen eigenlijk. Die hebben 4 handen... Whatever.
's Avonds wat gedronken met de Duitsers en ik ben daarna een rondje gaan lopen om me eigen ding te doen. Dat werd dus twee uur lang rondlopen, heb m'n tijd goed besteed.

8 Oktober.

Als eerste vandaag naar de Ben Sherman winkel. Zelfde blouse, maar dan een andere kleur. Daarna moest ik de post doen, weer een pakketje naar huis sturen. Het woog weer veel te zwaar, dus heb er weer wat uitgehaald. Nu woog het nog steeds zwaar voor de luchtpost, dus dit keer maar met de boot. Zal wel even duren. Hopen dat 't aan komt. Boodschappen gedaan en naar Paddy's Market geweest. Het is net Beverwijk, alleen nu met chings. Ik heb een nieuwe longsleeve gekocht, want die andere, een witte, daar zitten vlekken in, dus nu heb ik een grijze. Die witte maar dumpen.
De duitsers waren naar Bondi Beach geweest en zeiden dat het de moeite waard was. Ik ben dus nog laat in de middag naar het strand geweest, ook al was het geen strand weer. Daar was het nog te fris voor. Maar het is toch een wereldberoemd strand, toch? Dat moest ik toch gezien hebben. Tja, niks mis mee. Ziet er prima uit. Wat kan ik er nog meer van zeggen. Misschien omdat het Bondi Beach is, is het indrukwekkender. Het ligt er wel heel mooi bij. Nog effe met een gast gepraat die aan het verfen was, die had nog nooit met iemand gepraat die verft en uit Nederland komt. Tja...
Toen ik weer in het hostel aankwam was het alweer donker. Ik heb verder niks opgeschreven, dus ik weet niet meer wat ik daarna heb gedaan.
De dag hierna ga ik de Blue Mountains bezoeken met de tour die ik geregeld had. Dat de volgende keer dan.
Ik zit nu eigenlijk op Bali en morgen vertek ik uit Kuta naar Ubud, maar dat moet nog even wachten.

Dag maar weer.


  • 13 Oktober 2010 - 18:11

    Michiel:

    Yo Jeoffrey, het reizen bevalt zo te horen goed! Sydney is een fantastische stad of niet? Hadden de vogels een kromme snavel? Dan waren het ibissen, in welk hostal zit je eigenlijk? Ook ik vond Auckland in vergelijking tot Sydney maar saai, maar volgens mij heb ik ook in het nomads hostal geslapen, ik kan me nog herinneren dat het erg saai was daar. De junks in SF was dat bij het stadshuis? De groeten en zuipse, reizen maakt je tot een alcoholist!

  • 13 Oktober 2010 - 20:56

    EDE:

    Hoi jeoffrey heb je het nog steeds naar je zin in je uppie .we hopen dat je op Bali leuk zal hebben want daar blijf je nog wel even .degroetjes enxxxx van P en M

  • 15 Oktober 2010 - 16:05

    Chef:

    Klinkt weer goed allemaal jeof! Wij hebben vorig weekend de super senior party gehad bij daan! Hehe het was weer 1 groot feest! Vanavond party van boon met al t tuig weer bij elkaar dus ik ben benieuwd! Succes weer man! Jooo

  • 15 Oktober 2010 - 18:20

    Solex:

    vette shit bondi beach dat heb ik net nog op tv gezien:}
    kan je kijken of je een mooi souvenir voor ons huis tegen komt??nou veel plezier op bami mazzl

  • 15 Oktober 2010 - 18:21

    Rooie:

    groete uit bennekom kut!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 24607

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: