Hier op Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Hier op Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Hier op Bali

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

25 Oktober 2010 | Indonesië, Bali

Woensdag 13 Oktober.

Ik heb in de ochtend een planning gemaakt en op een papiertje geschreven. Ben eerst naar een internetcafe geweest om te kijken voor een nieuw hotel en heb foto's op de externeschijf gezet. Ik had bijna meteen antwoord van het hotel die ik een mailtje had gestuurd. Hierna ben ik gaan ontbijten/lunchen.
Ik had hier in Kuta nog geen foto's gemaakt en gefilmd, dus heb een rondje gelopen. Weer overal heb je die gasten hier die willen dat je wat van ze koopt, of huurt. 's Avonds bieden ze contstant transport aan. En niet te vergeten, of je een massage wilt.
Goed, na dit alles naar het strand gegaan. Ik ben al bruin, maar als je een ochtend in je hemd loopt zijn je armen alweer veel bruiner, dus proberen bij te kleuren.
De golven hier zijn nog best wel hoog. Word niet voor niks zoveel gesurft. En wat een kracht heeft het water, waardoor ik m'n elastiekje kwijt ben geraakt. Ik moest dus met los haar lopen, wat ik echt klote vind. De enige oplossing was als het bijna droog was weer het water in en daarna met nat haar naar het hotel lopen waar ik heb gedouched en een nieuw elastiekje heb gepakt.
Ik vond dat ik maar eens in de Discovery Mall moest gaan kijken waar ik ook heen gelopen ben. Ik heb al zoveel kilometers in de voeten deze vakantie, dit kan er makkelijk bij.
In de Mall hadden ze een Adidas Originals Store, waar ik zo'n groen met gele strepen, oldskool jaren 80 korte broekje heb gekocht.
Uiteraard terug gelopen naar hotel om broek weg te brengen en daarna maar eens die zonsondergang hier te gaan te bekijken. Ik las ergens dat ie zo mooi was en dat het strand rond 6 uur vol met mensen zit. Ik had nog nooit een goede zonsondergang gezien, dus dit klonk goed. En wow! Dit was een van de mooiste dingen die ik tot nu toe deze trip heb gezien. Het was niet alleen de zon, het was het complete plaatje, want er zaten ook een heleboel mennsen een kant op te staren. Het was er druk en rustig. Ik moest aan 'Shed my skin' van D-Note denken. Niet echt hetzelfde als in de clip, maar de muziek zou perfect passen. Hier werd ok toch wel blij van, bijzonder moment vond ikzelf. Dit maakte een hoop goed tegenover het tegenvallende Kuta, wat mij betreft. Het is hier nooit saai, maar ook niet fris, of zo...
Avondeten was garnalen cocktail en nasi goreng speciaal. Niks nieuws, alleen rijst smaakte iets beter dan thuis, eigenlijk.
En weer naar het hotel.

Donderdag 14 oktober.

Vanochtend vertrokken uit Kuta richting Ubud. Ik had een ticket geboekt de dag van tevoren. Het was 9:15 en al bloedheet. Ik ben naar het Peramar kantoor gelopen, wat niet ver is, ongeveer 600 meter. Zelfs onderweg met een dikke rugzak vragen ze of ik een massage wil.
Het kantoortje heeft 2 vogels in 2 kooitjes. De een is een reiger van een tropische komaf en de ander lijkt erg veel op een kleine oehoe. In beide gevallen zou de kooi goed zijn voor een kanarie, of een parkiet. Vogels horen eigenlijk niet in kooitjes.
De bus zat vol met backpackers en ook een oudere brit. Het was niet zo'n hele grote bus. Ik denk ongeveer 20 plaatsen. Ik zat naast die brit. Hij was al voor de 14e keer in Bali en was sinds toen erg veranderd. Ook was alles zo duur geworden, zelfs deze bus reis was van RP10000 naar RP50000 gegaan. Kuta vond hij ook niks, behalve het strand.
De reis naar Ubud duurde 1 1/2 uur., waar het er al beter uitziet, wat onderweg al begon. De gebouwen worden authentieker en overal zie je beelden en af en toe al een rijstveld.
Eenmaal bij het kantoor van Peramar in Ubud word meteen gevraagd of je al plek hebt om te slapen en onder het lopen ook. Heb ik, maar ze zijn wel zo vriendelijk om de weg te wijzen. Het is ook niet moeilijk, gewoon rechtdoor. Dit keer verblijf ik in Jati Homestay. Dit is een mooie plek om te verblijven. Het interieur ziet er mooi uit en de badkamer ziet er vrij recent gemaakt uit. Er zit geen glas in het raam, maar gaas met dikke bamboe stijlen. Iedereen heeft z'n eigen veranda en het ligt direct aan een klein rijstveld.
Ik heb als lunch een hamburger genomen en een rondje gelopen om me te orienteren. Ook het avondeten was goed. Ik had een tafel waarbij ik op de grond mocht zitten. Verder heb ik een 2e hands boek gekocht, want ik heb ze allemaal uit en moet er nog een paar dumpen, of ruilen. Ik heb hier ook nog Verkade speculaas gezien en ik zie nu 5 hagedissen.

Vrijdag 15 oktober.

Vandaag maar weer eens een scooter gehuurd voor twee dagen. Ik had een planning gemaakt en wilde Yeh Pulu wel eens bekijken. Dit zou een uitgehakt sculptuur zijn uit de rotsen. Uiteraard kon ik het niet meteen vinden, maar je kan tegelijk wel een beetje van de omgeving genieten met dat fout rijden. Toch moest ik hier een beetje wennen, in Kuta is het drukker, maar ook hier rijden ze toch...anders.
Uiteindelijk gevonden. Scooter langs de weg geparkeerd waarvoor ik moest betalen. Ik kreeg een sarong om, want het is hier heilig en er wilde een gids mee. Ben blij dat ik het niet gedaan heb, want hij vroeg omgerekend 20 euro en het stelde geen reet voor. Dit heb je in een kwartier gezien. Ik was zelfs nog doorgelopen het rijstveld in, want dit kon het toch nooit zijn? Toen ik in een beekje stond, waardoor mijn slippers enorm zijn gaan stinken, ben ik omgekeerd.
Later ben ik naar Monkey Forest geweest, beetje makaken kijken. Best leuk, mooie natuur. Nog wat rond gereden op de scooter en begon toen toch wel wat darmkrampen te krijgen. Oh owww...
's Avonds nog een poos met de buurman gepraat, een brit, over reizen/Amerikanen/oorlog/politiek en weer reizen, in deze volgorde.
Rond 23:00 ben ik in bad gegaan. Ja, een bad hebben ze hier, maar voelde me al behoorlijk klote. Beetje grieperig, slapjes, koud, maar vooral veel naar de wc. Ik denk dat het toch de ijsblokjes waren.

Zaterdag 16 oktober.

Wat een nacht, liggen draaien en zweten... en 2 keer naar de wc geweest. Tijd om de ORS erbij te pakken. Nu voelde ik me echt kut, ik had er ook nog hoofdpijn bij gekregen, maar ik had geen pijnstillers. Dit gaat mij toch niet overkomen op vakantie...
's Ochtends wel ontbeten, maar ging niet van een leien dakje.
Plan deze dag, pijnstillers halen. In een minimarkt heb ik iets gepakt wat me leuk leek en ook een wc rol extra. Ze verkopen hier enkele wc-rollen, wat handig is voor onderweg. Daarna internetcafe, werken aan dit blog en kijken wat de bank ervan vind.
Met de scooter zijwegen ingeslagen en over paden lopen. Zag er mooi uit allemaal die rijstvelden.
Ik heb geen lunch genomen deze dag, maar heb wel bijna een pak biscuitjes opgegeten. Dat zou goed zijn. De wc rol heb ik niet nodig gehad in het openbaar. Maar elke keer als ik in die hut was van me, moest ik weer. Je weet wel, oplos chocolade melk met te weinig poeder. Of gewoon troebel water.
Als dinner een belachelijk dikke steak hamburger genomen van de bbq. Ik wilde 'm medium, maar of dat goed was voor mijn vertering weet ik niet. Het smaakte wel.
Morgen de reis naar Gili Trawangan met Immodium op misschien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 24618

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: