Naar Melaka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Naar Melaka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Naar Melaka

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

16 November 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

De tour in Taman Negara is min of meer afgelopen en het zeikregent, dus tijd om maar weer wat te tikken.

Woensdag 10 november.

Ik heb notities gemaakt als altijd, maar beetje kort nu, dus weet het niet helemaal meer. Ach, het is pas 6 dagen geleden.

Deze dag een busticket voor Melaka gereserveerd. In de LP stond waar het busstation zou zijn voor die tickets, maar die was verplaatst. Heeft me nog wel wat extra tijd gekost. Daarnaast heb ik heel veel gelopen en heel veel gereden met het openbaar vervoer hier, wat overigens ideaal is. Kost ook weinig, zeg maar bijna niks. Volgens mij heb ik in Chinatown wat gedaan en heb ontbeten/gelunched bij Subway, omdat ik brood wil en geen rijst als eerste maaltijd. Zoals altijd neem ik honeyoat/tonijn/kaas/alles behalve tomaat, waarbij ik mazzel had, want al het vlees is halal stond er. Aan het einde van de middag heb ik nog gehobbyed/geverfd.

Donderdag 11 november.

Naar Melaka vandaag. Opstaan om op tijd bij de bus te zijn bij station Bukit Jalil. Ik wist nu waar ik heen moest, dus het ging allemaal heel vlot. Met de bus naar Melaka ging ook prima, duurde zo'n 2 uur, waarvan ik een uur heb geslapen. Ik had niks geboekt, ik had alleen een plattegrond en ben naar Chinatown gelopen. Kort stukje. Terwijl ik door de straat liep kwam er net een stel uit een hotel gelopen die zeiden dat dit een goeie was. Dus deze heb ik maar genomen. Ik heb iets meer betaald, omdat ik warm wil douchen. Gedeelde badkamer maakt mij niet uit, maar die was alleen koud. Ik had geen enkele zin om wat te doen dan op bed liggen, maar ben toch maar wel gegaan natuurlijk. Lopend is het meeste wel te bekijken en in een halve dag heb ik het meeste ook wel gezien. Ik heb nog een kaartje gekocht voor Het Stadthuys, wat nu een museum is. Je ziet hier nog steeds wat van de Nederlandse invloeden, waaronder hier en daar wat VOC logo's en ook de kerk hier. Lekker voor je chauvinistische gevoel.
's Avonds weer gesloopt van dat lopen, maar misschien komt het wel door m'n nieuwe slippers. Na het eten had ik nog steeds honger en ben naar McDonalds gegaan, alweer. Waarom hebben ze geen milkshakes?
Toch weer aan de wandel gegaan en onderweg zag ik drie Duitse campers en ook een Amerikaanse, waarop stond "Our journey around the world". Ik vond dit zo cool, dat ik er geen foto van gemaakt heb. En terug naar het hotel...

Vrijdag 12 november.

Heb een fiets gehuurd, omdat ik het meeste toch wel heb gezien te voet, dus nu kan ik wat verder. Fietsen in Chinatown en rond het centrum gaat nog, maar daarna is het klote. Ik heb heel vaak tegen het verkeer ingefietst en oversteken duurt ook langer dan normaal.

Mijn ontbijt was bij Dutch Harbour, een restaurantje die ik de avond ervoor te voet was tegengekomen en dacht, laat ik daar eens gaan eten. Misschien was ik weer eens de eerst in een lange tijd en dat komt omdat ze niet zo goed zijn, denk ik.

Dus fietsen, tegen het verkeer in en altijd de weg kwijt, dat soort dingen. Ik heb een kaart, maar het helpt mij niet altijd. Ben bij een Chinese begraafplaats geweest, omdat het er wel mooi uitzag om te fotograferen. Ik heb eerst gevraagd of ik er op mocht, maar dan krijg je een chinees/engels antwoord terug. Meer chinees, net als in de film. Het mocht, denk ik.
Veel was er verder niet te zien, dus heb gewoon lekker in 't rond gefietst. Nog naar een internetcafe geweest om te kijken voor info over Taman Negara, hoe ga ik er komen?
Later ben ik naar de avondmarkt geweest in Chinatown. Vond ik heel leuk dit keer. Eigenlijk is het net als in Nederland waar ze bagger verkopen, maar nu is het hier, dus leuker. Ik heb Durian Puff gegeten. Soort soesje van die stinkvrucht en heb raar drinken op. Ook nog cendol ABC. Dat is geschaafd ijs met siroop en cocosmelk. Onderop zitten bonen en pinda's. Rare combo, maar het smaakt goed, toch wel. Ik vreet me ook suf hier, dat zie ik aan m'n buik. Ook interessant vond ik de armloze vrouw die chinese caligraffie deed met een kwast. De kwast zat vast met een bandje om haar stompje. Ze zag er heel vriendelijk uit, beetje verlegen ook. Whatever... Maar de hoofdact voor mij was toch wel karaoke. Niet de valse zangers en zangeressen, maar de twee 'dansers'. Een oude chinese kerel en een homo chinees. Ik heb het op film, kunnen we thuis ook nog een keer lachen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 24614

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: