Met de trein naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu Met de trein naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jeoffrey Eynsbergen - WaarBenJij.nu

Met de trein naar Bangkok

Door: ikbenstickersplakken

Blijf op de hoogte en volg Jeoffrey

02 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Eindelijk geen kerstmis vieren!

Zaterdag 25 december

Ik weet de tijd niet zo goed meer, maar het was rond begin van de middag dat we de boot moesten nemen naar Surat Thani. Gelukkig nog even goed op onze ticket gekeken, anders hadden we na de boot geen trein tickets, maar konden we met de bus en dat was niet de bedoeling.

Op het station moesten we nog een poosje wachten tot de trein vertrok. Dit was na 17:00, maar ik weet het niet exact meer. Dit komt niet omdat ik dronken was, maar ik heb niet zoveel opgeschreven.
Eindelijk konden we vertrekken, het was ook al donker en er was onderweg niet heel veel meer te zien, wat het enige nadeel is, vind ik, van de nachttrein. Erick en Arnold hadden wat halve liters Chang (wat eigenlijk meer dan 600 ml flessen zijn, maar dat terzijde) en ik niks. Ik vond het al gezellig en we besloten bij het eerst volgende station mee in te slaan. Toen dit gebeurde voor de zekerheid even gevraagd of de trein nog wel bleef staan, een paar minuten maar, maar voor hoeveel minuten wisten we niet. Arnold had snel bier, maar ik moest snel een stations winkel in. Alles moest snel en dat ging het ook, maar het moest sneller. Die vrouw vet stressen, omdat ik zat te stressen. Ik heb snel een fles (rum dan maar) aangewezen en cola en daarna afrekenen. Hadden ze geen wisselgeld genoeg. Er werd een keer heen en weer gerend, tien meter, maar toch en uiteindelijk kon ik weer de trein in. Achteraf was dat gehaast niet zo nodig, de trein bleef nog wel effe staan. Zelfs een Fransman bij ons in de coupe ging nog wat halen. Maar dit weet je niet vantevoren en ik heb geen zin om in een gehucht te wachten tot de volgende trein.

Uiteindelijk hebben we met die Fransman Take 5 gespeeld, een kaartspel van Erick en daarna lekker zitten ouwehoeren. Iedereen had de gordijnen al dicht uiteindelijk, behalve wij. Ik heb het deels gefilmd. Hier kan je ook gewoon de deuren openen terwijl je rijdt. Dat is echt vet. Ik moest aan een western denken. Ook de achterdeur kon open. Ik zag mezelf al op het dak lopen.
Het slapen was heel goed zelfs. Misschien wel een van de beste bedden waar ik in geslapen heb. Ik had een lower bed. Dan heb je het raam en je hebt iets meer ruimte.

Tegen de tijd dat we in Bangkok aankwamen begon het licht te worden. Het was wel later dan het schema, maar je hoeft verder toch nergens voor op tijd te zijn.

Op het station wilde Arnold z'n ticket inwisselen, want hij ging verder naar Chiang Mai, maar dat kon hij niet hier, dat had ie in Koh Phangan moeten doen, dus hij moest een nieuwe halen en zou hij z'n trein missen in de ochtend. Hij moest ook nog naar de EHBO voor z'n voet en Erick en ik gingen naar op zoek naar een hostel. Hij zou later komen. Eerst zijn we met de taxi naar Khao San Road gegaan op zoek naar een internet cafe, om een Hostel uit te zoeken. De eerste taxi die we namen zei gelijk dat z'n meter kapot was en die hebben we maar afgeslagen.
Na niks te hebben gevonden in het internet cafe hebben we Arnold gebeld, want die was hier al ergens eerder geweest en dat guesthouse hebben we maar gekozen. Dus de taxi gepakt weer naar Soi 1 Guesthouse waar we Arnold weer zouden ontmoeten. Zijn trein zou pas 's avonds gaan en hebben we de hele dag nog wat met z'n drieen rond gelopen.
We zijn naar een park geweest waar we in een vijver 2 waterfietsen in de vorm van een eend hebben gehuurd zodat we een cocosnoot konden overgooien. Later hebben we nog wat bij het station gegeten en daarna afscheid genomen van Arnold.

Erick en ik gingen nu weer terug naar het hostel waar we nog niet echt veel mensen hadden gezien. Ik hoopte dat het een leuk hostel was.
Omdat het kerst was stond er wat bowl met alcohol en waren we lekker aan het ouwehoeren met de andere gasten. Later hebben we besloten om erop uit te gaan. Ik ben deze avond weer erg dronken geweest. Ik had gelukkig weer Southern Comfort gevonden en later had Megan, een Amerikaanse die ook in ons hostel zat een fles tequila gehaald. Allemaal hebben shots genomen en dat hakt er lekker in! Uiteindelijk zijn we in een club beland die Insomnia heet. Beetje dansen op house.
Ik kan zeggen dat dit een leuk hostel is, maar het zijn ook vooral de mensen die er zitten.
Wat ik het leukste vind als ik dronken ben is op straat rond lopen midden in de nacht en dat heb ik ook gedaan om m'n ronde te doen. Daarna prima geslapen.

  • 02 Januari 2011 - 21:15

    Ede:

    Hoi Jeof
    Je heb je niet verveeld met oud en nieuw wens jou eenheel goed 2011 en dat je je nog goed vermaakt in de mnd dat je daar nog bent.Drinken heb je daar ook goed geleerd meer dat je in Ned ooit gedaan hebt,.Veel plezier en een knuffel van ons drietjes uit Edexxxxxx

  • 07 Januari 2011 - 07:09

    SOLEX:

    ja hoor 31 dec was weer een chaos hier dikke vuur en veel vuurwerk en er is voor de verandering een raam gesneuveld. vuur heeft bijna een week gerookt :} nou ik ga maar weer een paar ramen wassen laterz

  • 21 Januari 2011 - 13:47

    Prutsmaster:

    gaat goed he, alcy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Van oost naar west...

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2011

Dope stories (Laatste verhaal).

13 Februari 2011

Laatste dagen strand

09 Februari 2011

Naar Koh Samui via Bangkok

30 Januari 2011

Terug naar Thailand

22 Januari 2011

Weer naar het strand
Jeoffrey

Actief sinds 03 Aug. 2010
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 24611

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 17 Februari 2017

Ietsje Hong Kong en een beetje Filipijnen

09 September 2010 - 20 Februari 2011

Van oost naar west...

Landen bezocht: